Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Eğit.Güncel Konular-Bu Konu.Yap.Arş.Giriş

Dersin Kodu : FBÖ 724

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fen eğitimin çalışma alanlarını açıklar.
Fen eğitiminde bir konuda literatür taraması yazar.
Fen eğitimi çalışma alanarında teorileri ilişkilendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fen öğretimi alanında yapılan araştırma alanlarını ve bu alanlardaki başat teorileri bilmek.

Dersin İçeriği : Bu derste fen eğitimi çalışma alanları incelenecektir. Baçlıca konular bilimin doğası, teknoloji, ölçme ve değerlendirme, program, kavram değişimleri olacaktır. bunlara ilaveten güncel konular eklenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kavram öğretimi (Abell ch2, Gabel ch5 ) Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Mesleki gelişim. (Abell ch38) Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Sorulama ve fen eğitimi (Abell ch27) Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Uluslar arası ölçmeler-TIMMS, PISA ve diğerleri (Abell ch33) Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Tutum ve motivasyon (Abell ch4) Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Cinsiyet durumu (Abell ch10) Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Ölçme (Abell ch32) Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Laboratuvar uygulamaları (Abell ch15, Gabel ch3) Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Problem Çozme (Gabel ch 7 or 8) Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Öğretim teknolojisi (Abell ch17) Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Bilimin doğası (Abell ch28) Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Okul dışı fen öğretimi (Abell ch2) Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Fen ve teknoloji entegrasyonu (Abell ch19) Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Fen Okuryazarlığı (Abell ch25) Anlatım, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Handbook of Research on Science Education. Edited by Sandra K. Abell, Norman G. Lederman. Published January 30th 2007 by Routledge
 Handbook of Research on Science Teaching and Learning Dorothy L Gabel 1994.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 2
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6