Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Biyoloji II

Dersin Kodu : FBÖ 722

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zooloji kavramları hakkında bilgi kazanılması. Hayvansal sistemlerin incelenmesi. Hidrobiyoloji hakkında bilgi kazanılması. balıkların incelenmesi. Ekoloji hakkında bilgi kazanılması. klimatik faktörlerin incelenmesi. Çevreye karşı tutarlı ve duyarlı olunması. Biyolojik ilişkilerin incelenmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zooloji konusunun öğrenilmesi. Hidrobiyoloji ve çevre biyolojisi konularının öğrenilmesi. Çevreye verilen zararların insan yaşantısına etkisinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Zoolojinin tanımı, üreme ve gelişme, hayvansal sistemler. hidrobiyolojinin tanımı. Balıklar. Çevre biyolojisinin tanımı. Ekolojik faktörler, klimatik faktörler. biyolojik ilişkiler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D-101


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zoolojinin tanımı ve tarihi İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
2 Yaşamın kimyasal ve fiziksel kuralları İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
3 Hücrenin yapısı ve metabolizması İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
4 Üreme ve Gelişme İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
5 Yapısal Uyum İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
6 Hayvansal Sistemler İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
7 Hormonal Düzenleme İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
8 Ara sınav sınava hazırlık
9 Hidrobiyolojinin tanımı İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
10 Kıkırdaklı Balıklar İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
11 Kemikli Balıklar İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
12 Ekolojinin tanımı ve dalları İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
13 Ekolojik faktörler İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
14 Klimatik Faktörler İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
15 Biyolojik ilişkiler İlgili konunun okunması Düz Anlatım, Animasyon
16 Final Sınavı sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yaşamın Temel Kuralları, Zooloji I, Ali Demirsoy Meteksan Basımevi, Ankara
 Yaşamın Temel Kuralları, Zooloji II, Ali Demirsoy Meteksan Basımevi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 1
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 1
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 1
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 1
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 1
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6