|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dormansi, tohumun yaşam süresi, çimlenme-çıkış fizyolojisi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım. |
|
2 |
Kök büyümesi ve fonksiyonu, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
3 |
Yaprakların oluşumu ve büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
4 |
Yaprak alanı özellikleri (yaprak alanı indeksi değişimi, ışık geçirme özellikleri) çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
5 |
Dallanma, kardeşlenme ve sap büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
6 |
Dönüşüm, reprodüktif büyüme ve gelişme esasları, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
7 |
Termal süre, vernalizasyon ve fotoperyodik tepki, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
8 |
Çiçek veya çiçek topluluğu (başak, salkım, tabla, tarak…) büyüme gelişmesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
9 |
Ara sınavı |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
10 |
Meyve ve tohum büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
11 |
Meyve ve tohum büyümesinde kullanılan karbonhidratların kaynağı |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
12 |
Meyve ve tohum büyümesinde kullanılan protein ve yağların kaynağı |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
13 |
Tarla bitkilerinde yaprak ve popülasyon fotosentezi, bu yönden C3 ve C4 bitkileri arsındaki farklılıklar, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
14 |
Tarla bitkilerinde solunum ve foto-solunum, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
15 |
Küresel iklim değişimi ve tarla bitkileri |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması, laboratuvar ortamında uygulamalı anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
4 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
4 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
3 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
2 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
4 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
3 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
3 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
2 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|