Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çayır Mera Amenajmanı |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çayır ve mera kavramlarını bilir Çayır ve mera ekosistemlerinin işlevlerini bilir Ülkemizdeki çayır-mera kaynaklarını, bu kaynakların sorunlarını ve çözüm yollarını bilir Sürdürülebilir mera kullanımının temel prensiplerini bilir Sürdürülebilir çayır kullanımının temel prensiplerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çayır ve mera ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım esaslarını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çayır – mera kavramlarının tanımı, sınıflandırılması, çayır-meraların fonksiyonları, çayır-mera amenajmanının tanım, çayır-mera amenajmanının bitki fizyolojisi ile ilişkileri, çayır-mera ekolojisi, meralarda doğru kullanım prensipleri, otlatma sistemleri, doğru çayır kullanım prensipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
2 |
Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması |
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
3 |
Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
4 |
Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
5 |
Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
6 |
Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
7 |
Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
8 |
Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın bitkiler üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan |
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
9 |
Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri
Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
10 |
Ara sınav |
Sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
11 |
Doğal vejetasyonun oluşması, Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
12 |
Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
13 |
Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi |
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
14 |
Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi
|
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
15 |
Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması. |
Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması |
Konunun power point sunusu ile anlatılması ve tartışılması |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
1 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
2 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
1 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
1 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|