|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Et Ve Su Ürünleri İşleme Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM 475 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN BENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Et ve su ürünlerinin sınıflandırılması, beslenmedeki önemi ve bozulma nedenlerini bilir Etin ürünlere işlenmesinde kullanılan yöntemler ile alet ve cihazları bilir Et ve ürünlerinin taşınması ve saklanması ile ilgili prensipleri bilir Sucuk, salam, sosis, kavurma, pastırma ve hazır et ürünlerinin üretimleri ile ilgili prosesleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Et ve su ürünleri işleme teknolojisi alanındaki temel ilke ve kavramların öğretilmesi. Et ve et ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, dayandırılması, paketlenmesi ve dağıtımı ile ilgili teknolojik bilgilerin edinilmesi ve bunların etin kalite kriterleri üzerine etkilerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Et ve su ürünleri işleme teknolojisi alanındaki temel ilke ve kavramlar. Et ve et ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, dayandırılması, paketlenmesi ve dağıtımı ile ilgili teknolojik bilgiler ve etin kalite kriterleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri ve laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanımı ve içeriği konusunda ön bilgiler ve bazı tanımlar |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Dokuların yapısı ve bileşimi, kasın organizasyonu |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Kesim ve kasın ette dönüşümü |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Kesim ve kasın ette dönüşümü |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Taze ettin özellikleri, Gıda güvenliği ve et |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Karkas parçalama sistemleri |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Ettin muhafazası ve İşlenmesi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
İşlenmiş et ürünleri teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Pastırma ve Kavurma
|
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Sucuk
|
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Geleneksel et ürünleri teknolojisi - Sosis ve Salam
|
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Kanatlı etleri teknolojisi - kesim teknikleri, karkasların parçalanması, dayandırma |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Su ürünleri teknolojisi - balık işleme teknolojisi, karides ve diğer su ürünleri, dayandırma |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Su ürünleri teknolojisi - balık işleme teknolojisi, karides ve diğer su ürünleri, dayandırma |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Gökalp, H.Y., Kaya, M., Zorba, Ö., 2010 Et Ürünleri İşleme Mühendisliği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 320. Erzurum
Öztan, A., 2009. Et Bilimi ve Teknolojisi. Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayın No: 19. Ankara
Pearson, A.M., Gillett, T.A., 1999. Processed Meats. Aspen Publishers, Inc. Gaithersburg, Maryland. USA.
Aberle, E.D., Forrest, J.C., Gerrard, D.E., Mills, E.W., 2001. Principles of Meat Science. Kendall/Hunt Publishing Company. Dubuque, Iowa. USA.
Romans, J.R., Costello, W.J., Carlson, C.W., Greaser, M.L., Jones, K.W. 2001. The Meat We Eat. Interstate Publishers, Inc. Danville, Illinois. USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
3 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
4 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
5 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
3 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
5 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
3 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
5 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
4 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
3 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
3 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
4 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
5 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
4 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
4 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|