Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel Davranış ve Liderlik |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG27 710 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Örgütlerdeki insan davranışını açıklar ve irdeler. Örgütsel davranış alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyerek iş yaşamındaki etkilerini sorgular. Örgütlerdeki insan davranışlarının performansa etkisini teşhis eder. Örgütlerdeki motivasyon, liderlik, karar verme, bağlılık sorunlarını tespit eder. Örgütlerdeki insan davranışının etkilerini örgütsel düzeyde tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme , çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik ortamda eğitim |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örgütsel Davranış Nedir?
|
P. 3-32 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
Örgütlerde Çeşitlilik
|
P. 39-64 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
Tutumlar ve İş Tatmini
|
P. 71-93 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
Duygular ve Duygu Durumları, Kişilik ve Değerler
|
P. 99-167 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Algılama ve Bireysel Karar Alma
|
P. 167-196 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
"Motivasyon Temelleri, Motivasyon Kavramlarından
Uygulamalara"
|
P. 203-268 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Grup Davranışının Temelleri
|
P. 275-307 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
ARA SINAVLAR
|
Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
9 |
Çalışma Takımlarını Anlamak
|
P. 313-331 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
İletişim
|
P. 342-369 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
Liderlik, Güç ve Politika
|
P. 376-447 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
Çatışma ve Müzakere
|
P. 453-481 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
Örgüt Yapısının Temelleri, Örgüt Kültürü
|
P. 487-546 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
|
P. 589-617 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Projelerin değerlendirilmesi |
proje hazırlanması |
Projelerin tartışılması ve projeler hakkında geridönüm yapılması |
|
16/17 |
Final Haftası
|
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
2 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
4 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becersine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|