|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lojistik Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG26 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lojistikteki güncel konuları farklı bakış açılarıyla değerlendirir İlgili terminolojiyi, kavramları kullanır Ekonomik büyümede lojistik ve tedarik zincirinin rolünü açıklar Lojistik konusunda teorik bilgilerini pratik bilgilerle harmanlar Lojistikle ilgili süreçleri yönetir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere lojistik problemleri tanımlayabilmelerini ve lojistik yöntemlerini kullanarak daha iyi çözümler yaratabilmelerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders tesis yerleşimi, taşıma, ağlar ve lojistik bilgi sistemleri konularını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Internet üzerinden |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavram ve konular |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
2 |
Lojistik modelleme |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
3 |
Lojistik müşteri hizmetleri |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
4 |
Sipariş süreçleri |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
5 |
Lojistik ve Bilişim sistemleri |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
6 |
Taşıma Temel prensipleri |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
7 |
Taşıma kararları |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Sınav |
|
9 |
Lojistik gereksinimlerinin tahmini |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
10 |
Lojistik gereksinimlerinin tahmini |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
11 |
Envanter politikası kararları |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
12 |
Envanter politikası kararları |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
13 |
Purchasing & Supply |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
14 |
Çizelgeleme kararları |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
15 |
Network planlama süreci |
İlgili konuların okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Donald J. Bowersox, David J. Closs, M. Bixby Cooper, “Supply Chain Logistics Management”, McGraw Hill, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becersine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|