|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Finansal Yönetim |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG21 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Paranın zaman değerini hesaplar Yatırım projelerinin değerlendirilmesinde kullanılan sayısal yöntemleri öğrenme ve gerekli hesaplamaları yapar
İşletmelerin sermaye yapısının bileşenlerini öğrenme ve optimal sermaye yapısı konusundaki kuramsal yaklaşımları değerlendirir
Ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti hesaplama
İşletmelerin kar dağıtım politikalarını analiz etme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, işletmelerin firma değerinin maksimizasyonu amacını nasıl gerçekleştirdikleri ve bu amaca ulaşmak için finansal kararları nasıl aldıkları üzerine odaklanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste finans matematiği, sermaye bütçelemesi teknikleri, sermaye maliyeti ve kar payı politikaları gibi temel finans konuları tartışılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecektir. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Paranın zaman değeri
|
Finansal Yönetim 5. bölüm syf. 131-137´nin okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
2 |
Paranın zaman değeri
|
Finansal Yönetim 5. bölüm syf. 137-146 ´nın okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
3 |
Sermaye Bütçelemesi
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 8. bölüm syf.317-354´ün okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
4 |
Sermaye Bütçelemesi
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 8. bölüm syf.354-393´ün okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
5 |
Finansman Kararları (Sermaye Yapısı)
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 12. bölüm syf. 482-501´in okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
6 |
Finansman Kararları (Sermaye Yapısı)
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 12. bölüm syf. 501-525´in okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
7 |
Sermaye Maliyeti
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 11. bölüm syf.437-450´nin okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
8 |
Vize Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sermaye Maliyeti
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 11. bölüm syf.450-481´nin okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
10 |
Başa Baş Noktası ve Kaldıraç Analizi
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölüm syf.109-136´nın okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
11 |
Başa Baş Noktası ve Kaldıraç Analizi
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölüm syf.136-163´ünn okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
12 |
Finansal Planlama
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölüm syf.163-181´in okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
13 |
Finansal Planlama
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölüm syf.181-201´in okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
14 |
Çalışma Sermayesi Yönetimi
|
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 4. bölümünün okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
15 |
İşlenen konuların gozden gecirilmesi |
Finansal yonetim kitabının ilgili bolumlerinin gozden gecirilmesi |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öztin Akgüç,Finansal Yönetim
Serpil Canbaş, Gamze Vural, Finansal Yönetim, 2010
Richard A. Breadley, Stewart C. Myers, Alan J. Marcus (Çevirenler: Ünal Bozkurt, Türkân Arıkan, Hatice Doğukanlı), İşletme Finansının Temelleri
Zeki Uslu, Yıldırım B. Önal, Yatırım Projeleri
Robert W Colb, Ricardo J.Rodrigez, Adam E. Carlin (Çeviren Ali İhsan Karacan), Finansal Yönetim
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Stanley B. Block, Geoffrey A Hirt, Foundations of Financial Management
Weston/Brigham, Managerial Finance
Pamela P. Peterson, Financial Management And Analysis
James Van Horne, Financial Management And Policy
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becersine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|