|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mali Tablolar Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG22 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Finansal tablolarların anlam ve önemini kavrar Finansal Durum Tablosu(Bilanço) ile ilgili detaylı bilgi edinir Kapsamlı Gelir Tablosu(Gelir Tablosu) ile ilgili detaylı bilgi edinir Nakit Akım Tablosu ve Nakit Akış Tablosunu ve içeriği hakkında bilgi edinir Özkaynak Değişim Tablosu ve Kar Dağıtım Tablosu ile ilgili bilgi edinir Finansal tablolar analizinin anlamı, kapsamı ve analiz türleri ile ilgili bilgi edinir Karşılaştırmalı tablolar analizinin uygulanışını anlar Yüzde yöntemi ile analizin uygulanışını anlar Eğilim yüzdeleri ile analizin uygulanışını anlar Oran analizinin uygulanışını anlar Eğilim yüzdeleri ile analizin uygulanışını anlar Oran analizinin uygulanışını anlar İşletmenin nakit yaratma gücünün ölçülmesi ile ilgili bilgi edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Finansal tabloların hangi özelliklere sahip olması gerektiğinin kavranmak, temel mali tablo ve dipnotların yapısı ve öneminin anlamak, amaca göre finansal tablolardan yararlanarak işletmenin mali yapısını çeşitli yöntemlerle analiz edilmek ve gelecek hakkında görüş oluşturmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel ve ek finansal tablolar, Finansal tablolar analizi, analiz teknikleri, analiz tekniklerini uygulayarak işletmelerin mali yapısını değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
2. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Finansal Tablolar, Hazırlanışı, Dayanakları, Bilançonun tanımı |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Bilanço-Dönen Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Bilanço-Duran Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Bilanço Özkaynaklar |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Gelir tablosu |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Satışların maliyeti tablosu |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Nakit Akım Tablosu, Nakit Akış Tablosu |
Konunun ilgili kaynaklardan incelenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava Hazırlık |
Klasik sınav |
|
9 |
Özkaynak değişim tablosu, kar dağıtım tablosu |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Finansal tablolar analizi, önemi, unsurları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Karşılaştırmalı Tablolar Analiz ve uygulanışı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Yüzde yöntemi ile analiz ve uygulanışı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Eğilim yüzdeleri ile analiz ve uygulanışı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Oran analizi ve uygulanışı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Oran analizi ve uygulanışı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Prof. Dr. Nalan Akdoğan, Prof. Dr. Nejat Tenker
Mali Tablolar Analizi, Dr. Öztin Akgüç
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
3 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becersine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|