|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Risk Teorisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ISB-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. DENİZ ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Risk notasyonları ve Risk bilgilerini oluşturur risk modellerini sınıflandırır Dağılımları kullanarak riski tanımlar Bireysel risk modellerini anlar Birnbaum ve Barlow-Proshan indeksini öğrenir Kollektif Risk modellerini anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Risk notasyonları ,Risk ölçümü,Risk modellerinin sınıflandırılması,Risk yoğunluğu ve tehlike oranları,Yapısal güvenilirlik,Kollektif Risk Modelleri hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Risk notasyonları ,Risk ölçümü,Risk modellerinin sınıflandırılması,Risk yoğunluğu ve tehlike oranları,Yapısal güvenilirlik,Kollektif Risk Modelleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Risk notasyonları |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
2 |
Risk ölçümü |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
3 |
Risk modellerinin sınıflandırılması |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
4 |
Risk dağılımı |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
5 |
Risk yoğunluğu ve tehlike oranları |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
6 |
Bireysel Risk Modelleri |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
7 |
Riski yapılandırma |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
8 |
Ara sınav |
kaynak okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yapısal güvenilirlik |
Searching, reading the source |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
10 |
Birnbaum ve Barlow-Proshan indeksi |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
11 |
Kollektif Risk Modelleri |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
12 |
Kazanç olasılığı, Sigortacılıkta risk teorisi |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
13 |
Sparre Andersen Model |
Searching, reading the source |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
14 |
Sparre Andersen Model |
Araştırma ve kaynak okuma |
Düz anlatımi, tartışma, proje,makale araştırma |
|
15 |
Proje sunumu |
Proje sunumu |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
kaynak okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elements of General Risk Theory, Rykov, V.
Matlab ile risk yönetimi, Uzunoğlu, M., Geçer, t., Eren, K. Kızıl,A., Onar, Ö.Ç.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
5 |
|
2 |
Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
5 |
|
3 |
İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
|
5 |
|
4 |
İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
|
0 |
|
5 |
İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
0 |
|
6 |
İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
|
4 |
|
7 |
İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
8 |
Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
3 |
|
10 |
Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
0 |
|
11 |
Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
5 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
0 |
|
14 |
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
0 |
|
16 |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
0 |
|
17 |
İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|