|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Güvenirlik Teorisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ISB-564 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güvenilirlikle ilgili temel kavramları bilir. Temel güvenilirlik modellerini öğrenir Farklı sistemler için güvenilirlik kestirimi yapar. Olasılık çizim tekniklerini bilir. Tehlike oranı tahminini hesaplar. Güvenilirlik ileilgili problemleri çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Amaç, öğrencilere lisans üstü seviyede güvenilirlik kavramlarını tanıtmaktır. Bu derste farklı sistemler için güvenilirlik kestiricileri ve güvenilirlik modelleri verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güvenilirlik teorisinde temel kavramlar, Bozulma Dağılımı, Sabit Bozulma Hızına Sahip Model, Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri, Sistemlerin Güvenilirliği, Fiziksel Güvenilirlik Modelleri, Güvenilirlik Tasarımı, Bakım olanağı, Bakım için Tasarım. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güvenilirlik teorisinde temel kavramlar |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği, |
|
2 |
Bozulma Dağılımı |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
3 |
Sabit Bozulma Hızına Sahip Model |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
4 |
Sabit Bozulma Hızına Sahip Model |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
5 |
Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
6 |
Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
7 |
Uygulamalar |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
8 |
Ara sınav |
Derste anlatılan konulara çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sistemlerin Güvenilirliği |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
10 |
Sistemlerin Güvenilirliği |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
11 |
Fiziksel Güvenilirlik Modelleri |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
12 |
Güvenilirlik Tasarımı |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
13 |
Bakım olanağı |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
14 |
Bakım için Tasarım |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
15 |
Güvenilirlik Testi |
Kaynak kitap okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Derste anlatılan konulara çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
An introduction to Reliability and Maintainability Engineering, Charles E. Ebeling McGRAW-Hill Comp, 1997.
Miller and Freund´s Probability and Statistics for Engineers, R. Johnson, Pearson Prentice Hall, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
4 |
|
2 |
Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
4 |
|
3 |
İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
|
5 |
|
4 |
İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
|
4 |
|
5 |
İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
4 |
|
6 |
İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
|
3 |
|
7 |
İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
8 |
Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
|
3 |
|
9 |
Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
4 |
|
10 |
Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
5 |
|
11 |
Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
4 |
|
14 |
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
4 |
|
16 |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3 |
|
17 |
İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|