Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Güvenirlik Teorisi

Dersin Kodu : ISB-564

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Güvenilirlikle ilgili temel kavramları bilir.
Temel güvenilirlik modellerini öğrenir
Farklı sistemler için güvenilirlik kestirimi yapar.
Olasılık çizim tekniklerini bilir.
Tehlike oranı tahminini hesaplar.
Güvenilirlik ileilgili problemleri çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Amaç, öğrencilere lisans üstü seviyede güvenilirlik kavramlarını tanıtmaktır. Bu derste farklı sistemler için güvenilirlik kestiricileri ve güvenilirlik modelleri verilecektir.

Dersin İçeriği : Güvenilirlik teorisinde temel kavramlar, Bozulma Dağılımı, Sabit Bozulma Hızına Sahip Model, Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri, Sistemlerin Güvenilirliği, Fiziksel Güvenilirlik Modelleri, Güvenilirlik Tasarımı, Bakım olanağı, Bakım için Tasarım.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güvenilirlik teorisinde temel kavramlar Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,
2 Bozulma Dağılımı Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
3 Sabit Bozulma Hızına Sahip Model Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
4 Sabit Bozulma Hızına Sahip Model Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
5 Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
6 Zamana Bağımlı Bozulma Modelleri Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
7 Uygulamalar Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
8 Ara sınav Derste anlatılan konulara çalışma Yazılı sınav
9 Sistemlerin Güvenilirliği Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
10 Sistemlerin Güvenilirliği Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
11 Fiziksel Güvenilirlik Modelleri Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
12 Güvenilirlik Tasarımı Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
13 Bakım olanağı Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
14 Bakım için Tasarım Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
15 Güvenilirlik Testi Kaynak kitap okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
16/17 Final Sınavı Derste anlatılan konulara çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   An introduction to Reliability and Maintainability Engineering, Charles E. Ebeling McGRAW-Hill Comp, 1997.
 Miller and Freund´s Probability and Statistics for Engineers, R. Johnson, Pearson Prentice Hall, 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 4
2 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 4
3 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 5
4 İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
5 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
6 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 3
7 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 3
8 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 3
9 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 4
10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 5
11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 4
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 4
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 4
14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
15 Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 4
16 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
17 İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6