|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aktüerya Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
ISB-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. DENİZ ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sigorta ekonomisini anlar Toplam Hasar Dağılımı için Yaklaşımları tanımlar Sağkalım dağılımlar ve hayat tabloları, Sağkalım fonksiyonlarını anlar fayda teorisini anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sigorta ekonomisi Fayda teorisi Bireysel Risk Modelleri Sağkalım dağılımlar ve hayat tabloları Hayat sigortaları, Düşük getirili,n yıl ödemeli, ertelemeli sigortalar sürekli ve kesikli anüiteler konularında bilgi sahibi olunması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sigorta ekonomisi Fayda teorisi Bireysel Risk Modelleri Sağkalım dağılımlar ve hayat tabloları Hayat sigortaları, Düşük getirili,n yıl ödemeli, ertelemeli sigortalar sürekli ve kesikli anüiteler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sigorta ekonomisi |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Fayda teorisi |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Bireysel Risk Modelleri |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Toplam Hasar Dağılımı için Yaklaşımlar |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Sağkalım dağılımları |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Sağkalım dağılımlar ve hayat tabloları |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Sağkalım fonksiyonları |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
yazılı sınav |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Ani ölüm oranı |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Hayat sigortaları, Düşük getirili,n yıl ödemeli, ertelemeli sigortalar |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Düşük getirili,n yıl ödemeli, ertelemeli sigortalar |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
sürekli ve kesikli anüiteler |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
kar primleri |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
kar rezervleri |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Final Sınavı |
Kaynak okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Practical Risk Theory for Actuaries, Daykin, C. D., Pentikainen, T., Pesonen, M.
Actuarial Theory for Dependent Risks, Denuit, J. Dhaene, M. Goovaerts, R. Kaas.
MODERN AKTUERIAL RISK THEORY
R. Kaas
M.J. Goovaerts
J. Dhaene
M. Denuit
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
3 |
|
2 |
Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
5 |
|
3 |
İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
|
0 |
|
4 |
İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
|
0 |
|
5 |
İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
0 |
|
6 |
İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
|
0 |
|
7 |
İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
8 |
Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
|
2 |
|
9 |
Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
3 |
|
10 |
Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
5 |
|
11 |
Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
5 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
0 |
|
14 |
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
0 |
|
16 |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
0 |
|
17 |
İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 149 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|