Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Regresyon Kuramı II

Dersin Kodu : ISB-542

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gösterge değişkenli regresyon modellerini uygular
Değişken seçim metotlarını uygular
Çoklu iç ilişkiyi değerlendirir
Çoklu iç ilişkiyi ortadan kaldıran metotları kullanır
Otokorelasyonu belirler
Otokorelasyonlu hataya sahip regresyon modellerinde tahmin yapar
Lineer olmayan regresyon modellerini oluşturur
İkili yanıt değişkene sahip lojisitk regresyon modelini kullanır
Veriye uyan en iyi modeli oluşturur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Açıklayıcı ve yanıtı değişkenlerin durumuna göre en iyi modeli oluşturabilmesi ve farklı tahmin yöntemlerini uygulayabilmesi

Dersin İçeriği : Gösterge değişkenli modeller, değişken seçimi ve model oluşturma, çoklu iç ilişki, lineer olmayan regresyon, lojistik regresyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gösterge değişkenler ile ilgili genel fikirler ve gösterge değişkenlerin kullanımı ile ilgili yorumlar Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
2 İki seviyeden fazla olması durumunda gösterge değişken, birden fazla gösterge değişken Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
3 Varyans analizinde regresyon Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
4 Model oluşturma problemi, modelin yanlış belirlenmesinin sonuçları, alt regresyon modellerinin değerlendirilmesi için kriterler Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
5 Mümkün olan tüm regresyonlar Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
6 Çoklu iç ilişkinin nedenleri, etkileri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
7 Çoklu iç ilişkinin belirlenmesi Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
8 Ara sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Ridge regresyon Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
10 Ridge regresyonun diğer tahmin edicilerle ilişkisi, ridge regresyon ve değişken seçimi Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
11 Genelleştirilmiş ridge regresyon, temel bileşenler regresyon Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
12 Lineer olmayan regresyon modelleri, lineer olmayan en küçük kareler, lineer modele dönüştürme Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
13 Lineer olmayan bir sistemde parametre tahmini Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
14 Lojistik regresyon, Poisson regresyon Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
15 Otokorelasyonlu hataya sahip regresyon modelleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve istatistiksel paket programlarını kullanabilme
16/17 Final Sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Montgomery, D. C., Peck, E. A., Vining, G. G. (2001), Introduction to Linear Regression Analysis, 3rd edition, John Wiely & Sons Inc.
Diğer Kaynaklar  1. Myers R. H. (1990), Classical and Modern Regression with Applications, Duxbury Press
  2. Chatterjee, S., Hadi, A. S., Price, B. (2000), Regression Analysis by Example, John Wiley & Sons Inc.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 5
2 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 5
3 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 5
4 İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
5 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
6 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 5
7 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 4
8 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 5
9 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 3
10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4
11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 3
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 2
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 0
14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 0
16 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. 0
17 İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6