Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Remote Sensing I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uzaktan Algılama ile ilgli temel fiziksel prensipleri bilir Uzaktan algılama verilerinin oluşumu ve özelliklerini bilir Termal, görünür ve radar görüntüleri hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan Algılama ile ilgli temel fiziksel prensipleri öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzaktan Algılama Sistemleri, Uydular ve özellikleri, Termal görüntüler, Radar görüntüleri, Uzaktan Algılamada kullanılan paket programlar ve kullanımı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Tarihçe |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Elektromanyetik Enerji ve Elektromanyetik Spektrum |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Uzaktan Algılama Sistemleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Görüntü ve Çok bantlı görüntüler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Çok Bantlı görüntüler, kullanım ve uygulama alanları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Ara sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
7 |
Uydular ve özellikleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Çok kullanılan uydular ve görüntüleri
|
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
9 |
Termal görüntüler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Radar görüntüleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Ara Sınav II |
Ara Sınav II |
Ara Sınav II |
|
12 |
Uzaktan Algılamada kullanılan paket programlar ve kullanımı I |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Uzaktan Algılamada kullanılan paket programlar ve kullanımı II |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Program kullanımı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Program kullanımı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|