Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Solar Radiation Data From Satellite Images I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güneş ışınımı ile ilgili temel fiziksel bağıntıları bilir Global Güneş enerjisi tahminlemesinde kullanılan klasik modelleri bilir Sabit ve kutupsal yörüngeli uyduların özelliklerini bilir Uydu verileri kullanılarak yapılan global güneş enersini tahmin eden modelleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uydu görüntüleri kullanarak yüzeye gelen güneş enerjisi ve güneşlenme süresinin belirlenebilmesi için gerekli teorik altyapının sağlanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Atmospheric Structure, Extraterrestrial Solar Radiation and Sun-Earth Astronomical Relationships, Solar Radiation Under Cloudy and Cloudless Sky, Classical Approaches for Estimating Global Solar Radiation Geostationary Satellites, Polar Orbiting Satellites, Historical Background of Satellite-Based Models. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakultesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
2 |
Genel Bilgiler ve gerekli atmosferik tanımlar ( Güneş enerjisi,Güneş Sabiti, Güneş Zamani vb..) |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
3 |
Atmosferik yapı, Elektromanyetik enerji |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
4 |
Elektromanyetik enerjinin atmosferdeki etkileşimi |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
5 |
Güneş enerjisini tahminlerinde kullanılan meteorolojik veriler ve ölçümleri |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
6 |
Global Güneş enerjisi tahmininde kullanılan klasik modeller |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
7 |
Uzaktan algılamaya giriş ve bazı temel kavramlar |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
|
9 |
Sabit ve kutupsal yörüngeli uydular ve özellikleri |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
10 |
Sayısal uydu görüntüleri ve sayısal görüntülerle ilgili bazı temel kavramlar ( basit görüntü işleme teknikleri) |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
11 |
Sayısal uydu görüntüleri ve sayısal görüntülerle ilgili bazı temel kavramlar ( basit görüntü işleme teknikleri) |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
12 |
Global Güneş enerjisi tahminlenmesinde kullanılan yeni modellere bir bakış |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
13 |
Sabit ve kutupsal yörüngeli uydular ile yapılan güneş enerjisi tahminlerinde lullanılan modellerin sınıflandırılması |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
14 |
Sabit ve kutupsal yörüngeli uydular ile yapılan güneş enerjisi tahminlerinde lullanılan fiziksel modeller |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
15 |
Sabit ve kutupsal yörüngeli uydular ile yapılan güneş enerjisi tahminlerinde lullanılan istatistiksel modeller -1 |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
2 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|