|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Yargı Sistemi |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS109 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Türk Hukukunun kaynaklarını açıklayabilecektir. 1.1.Yazılı hukuk kaynaklarının hiyerarşisini açıklar. 1.2.Türk hukukunda örf ve adet hukukunun rolünü inceler. 1.3.Türk hukukunda yargı kararlarının önemini değerlendirir. 2.Türk Anayasal sisteminin temel özelliklerini ve tarihsel gelişimini inceleyebilecektir. 2.1.Türk anayasa hukukunun tarihsel gelişimini inceler. 2.2.Devletin yasama, yürütme ve yargı organlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklar. 2.3.Türk hukukunda Anayasa Mahkemesinin rolünü inceler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HKS109 Türk Yargı Sistemi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı yargı kuvvetini ve yargılama faaliyetini öğretmek, Türk Yargı Sistemi içerisinde yer alan yargılama mercilerini, bu merciler arasındaki ilişkileri ve yargılama faaliyetine doğrudan veya dolaylı katılan görevlileri tanıtmak, böylece diğer hukuk derslerinde geçen yargılamayla ilgili kavramları daha iyi anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca Türk Yargı Sistemi’nin nasıl çalıştığını da göstermek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenci bu derste devletin yasama-yürütme-yargı kuvvetleri arasındaki ilişkiyi kavrar, yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini öğrenir, Türk Yargı Sistemi içerisinde yer alan yargılama mercilerini tanır, yargılama mercileri arasındaki ilişkileri kavrar, yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri tanır, Türk Yargı Sistemi hakkında genel bilgi edinir, Türk Hukuk sisteminin işleyiş mantığını öğrenir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk Hukukunun Kaynakları |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
2 |
Türk Anayasal sisteminin tarihsel gelişimi |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
3 |
Anayasa hukuku I |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
4 |
Anayasa hukuku II |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
5 |
İdare Hukuku I |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
6 |
İdare Hukuku II |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
7 |
pratik çalışmalar |
okuma |
Problem sunumu, soru -cevap |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Ceza Hukuku II |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
10 |
Medeni Hukuk I: Kişiler Hukuku |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
11 |
Medeni Hukuk II: Kişiler Hukuku |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
12 |
Borçlar Hukuku I |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
13 |
Borçlar Hukuku II |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
14 |
Ticaret Hukuku |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
15 |
pratik çalışmalar |
okuma |
konu anlatımı, soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Arslan, Ramazan, Süha Tanrıver: Yargı Örgütü Hukuku, Ankara, Yetkin Yayınları, 2001.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
5 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
5 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
4 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
4 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
5 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
4 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
4 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
5 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
4 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
11 |
1 |
11 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|