Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları

Dersin Kodu : FBÖ 735

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fen eğitiminde (ilköğretim ve ortaöğretim) öğrencilerde sıklıkla görülen kavram yanılgılarını ifade eder.
Fen eğitimindeki kavram yanılgılarının kaynaklarını farkeder.
Fen eğitimindeki kavram yanılgılarının ortaya çıkarılma yollarını tanır.
Fen eğitimindek kavram yanılgılarının giderilme yollarını keşfeder.
Fen eğitimindeki kavram yanılgıları ile ilgili alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder.
Fen eğitiminde kavram yanılgılarını konu alan makaleleri eleştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilere fen eğitiminde kavram yanılgılarının neler olduğunu, ortaya çıkarılma ve giderilme yollarını ilgili alanyazında yapılmış araştırmaları incelemelerini sağlayarak öğretmeyi amaçlar. Ayrıca veri tabanlarını kullanarak alanyazın taramayı, uygun makalelere karar verebilmeyi ve makale eleştirmeyi öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği : Bu ders sonunda öğrenciler fen eğitiminde kavram yanılgılarının neler olduğunu, ortaya çıkarılma ve giderilme yollarını ilgili alanyazında yapılmış araştırmaları inceleyerek öğrenmiş olacaklardır. Dönem sonunda haftalık okunan makalelerin derlendiği ve fen eğitiminde kavram yanılgıları üzerine bir rapor hazırlayıp sunacaklardır. Bu sayede ayrıca veri tabanlarını kullanarak alanyazın taramayı, uygun makalelere karar verebilmeyi ve makale eleştirmeyi öğreneceklerdir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin akışı hakkında görüşme Fen eğitiminde kavram yanılgısı ve önemi Anlatım, soru-cevap
2 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 BAYRAM
8 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Makale tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final ödevi tartışması Literatür taraması ve rapor yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Ulusal ve uluslararası araştırma makaleleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 14 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 4
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6