|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları |
|
Dersin Kodu |
: |
FBÖ 735 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen eğitiminde (ilköğretim ve ortaöğretim) öğrencilerde sıklıkla görülen kavram yanılgılarını ifade eder. Fen eğitimindeki kavram yanılgılarının kaynaklarını farkeder. Fen eğitimindeki kavram yanılgılarının ortaya çıkarılma yollarını tanır. Fen eğitimindek kavram yanılgılarının giderilme yollarını keşfeder. Fen eğitimindeki kavram yanılgıları ile ilgili alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder. Fen eğitiminde kavram yanılgılarını konu alan makaleleri eleştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilere fen eğitiminde kavram yanılgılarının neler olduğunu, ortaya çıkarılma ve giderilme yollarını ilgili alanyazında yapılmış araştırmaları incelemelerini sağlayarak öğretmeyi amaçlar. Ayrıca veri tabanlarını kullanarak alanyazın taramayı, uygun makalelere karar verebilmeyi ve makale eleştirmeyi öğreneceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sonunda öğrenciler fen eğitiminde kavram yanılgılarının neler olduğunu, ortaya çıkarılma ve giderilme yollarını ilgili alanyazında yapılmış araştırmaları inceleyerek öğrenmiş olacaklardır. Dönem sonunda haftalık okunan makalelerin derlendiği ve fen eğitiminde kavram yanılgıları üzerine bir rapor hazırlayıp sunacaklardır. Bu sayede ayrıca veri tabanlarını kullanarak alanyazın taramayı, uygun makalelere karar verebilmeyi ve makale eleştirmeyi öğreneceklerdir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin akışı hakkında görüşme
Fen eğitiminde kavram yanılgısı ve önemi |
|
Anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
BAYRAM |
|
|
|
8 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Makale tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final ödevi tartışması |
Literatür taraması ve rapor yazımı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ulusal ve uluslararası araştırma makaleleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
4 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
2 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
3 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
4 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|