Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Medeni Usul Hukuku1

Dersin Kodu : HK 307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKANALBAYRAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tarafların iddia ve savunmalarını örneklendirebilir.
Yargılama hukuku ilkelerini analiz ederek karşılaştırabilir.
Davanın taraflarını, dava açılmasının sonuçlarını öğrenir.
Yargı yolunu, görevli ve yetkili mahkemeyi belirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HK 307 Medeni Usul Hukuku1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Medeni usul hukukunun temel esasları ve yargılama ilkelerinin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği : Görevli ve yetkili mahkemelerin belirlenmesi, taraflar, davanın açılması, deliller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Medeni Usul Hukuku Kavramı, Medeni Usulün Amacı okuma ders anlatımı, soru-cevap
2 Yargılama hukuku ilkelerini analiz ederek karşılaştırabilir. okuma ders anlatımı, soru-cevap
3 Görev, Yetki okuma ders anlatımı, soru cevap
4 Davada Taraflar, Dava Ortaklığı okuma ders anlatımı, soru cevap
5 Davada Vekalet, Üçüncü Şahsın Yargılamaya Katılması, Tarafların Usuli İşlemleri okuma ders anlatımı, soru cevap
6 Medeni Usul Hukukunda Yargılamaya İlişkin İlkeler okuma ders anlatımı, soru cevap
7 Dava ve Dava Çeşitleri, Dava Şartları okuma ders anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Dava İkamesi okuma ders anlatımı, soru cevap
10 Davalının Savunmaları ve Hakimin Rolü okuma ders anlatımı, soru cevap
11 Cevap Layihası, Islah okuma ders anlatımı, soru-cevap
12 Dava Konusunun Temliki okuma ders anlatımı, soru cevap
13 Tahkikat okuma ders anlatımı, soru-cevap
14 İspat, İspatın Konusu, İspat Yükü okuma ders anlatımı, soru-cevap
15 İkrar okuma ders anlatımı soru-cevap
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kuru, Baki, Arslan Ramazan, Yılmaz Ejder: Medeni Usul Hukuku, Ankara 2013. Pekcanıtez, Hakan/Atalay Oğuz/Özekes Muhammet: Medeni Usul Hukuku, Ankara 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme 5
2 Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme 5
3 Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme 4
4 Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma 5
5 Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme 4
6 Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme 5
7 Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma 4
8 Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme 4
9 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma 5
10 Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme 4
11 Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. 5
12 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma 5
13 Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme 5
14 Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. 5
15 Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması 5
16 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma 5
17 Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4