|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cumhuriyet Döneminde Felsefe |
|
Dersin Kodu |
: |
FEL 728 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumunu tartışır 1933 üniversite reformu ve yansımalarını bilir Cumhuriyetten sonra yetişen Türk felsefecileri tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet döneminde felsefi düşüncenin gelişiminde ve gelenek oluşturmasında rol oynayan düşünce insanlarımızın eserlerinin incelenmesi. Türk modernleşmesiyle felsefe arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cumhuriyet öncesi dönemden günümüze kadar Türkiye´de felsefenin durumu incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesinin odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumu |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Cumhuriyet sürecindeki kültür iklimi ve felsefe |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
1933 Üniversite Reformu ve felsefe alanındaki yansımaları |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Macit Gökberk |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Takiyettin Mengüşoğlu |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Hilmi Ziya Ülken |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
8 |
Nermi Uygur |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
9 |
Cumhuriyet döneminde insan ve kültür felsefesi çalışmaları |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
Bilgi ve bilim felsefesi çalışmaları |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
11 |
Sanat felsefesi çalışmaları |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Siyaset ve toplum felsefesi çalışmaları |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe |
Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların gözden geçirilmesi |
Karşılıklı tartışma |
|
16/17 |
-Final sınavı |
-Sınava hazırlanma |
-Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mustafa Günay, Arslan Kaynardağ’a Armağan-Türkiye’de Felsefenin Kurumlaşması, Der., İlya İzmir Yayınları, 2006, İzmir.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Bedia AKARSU-Tahsin YÜCEL (Eds.) (1983), Macit Gökberk Armağanı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Betül ÇOTUKSÖKEN (2001), Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Öğretim ve Araştırma Alanı Olarak Felsefe. Seçilmiş Metinlerle, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
2 |
İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
3 |
İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. |
1 |
|
4 |
Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir |
4 |
|
5 |
Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir |
5 |
|
6 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar |
4 |
|
7 |
Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. |
3 |
|
8 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir |
5 |
|
9 |
Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir |
3 |
|
10 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır |
1 |
|
11 |
Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir |
3 |
|
12 |
Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. |
5 |
|
13 |
Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır |
4 |
|
14 |
Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. |
1 |
|
15 |
Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür |
1 |
|
16 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır |
1 |
|
17 |
Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. |
5 |
|
18 |
Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
7 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|