Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cumhuriyet Döneminde Felsefe

Dersin Kodu : FEL 728

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumunu tartışır
1933 üniversite reformu ve yansımalarını bilir
Cumhuriyetten sonra yetişen Türk felsefecileri tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyet döneminde felsefi düşüncenin gelişiminde ve gelenek oluşturmasında rol oynayan düşünce insanlarımızın eserlerinin incelenmesi. Türk modernleşmesiyle felsefe arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Cumhuriyet öncesi dönemden günümüze kadar Türkiye´de felsefenin durumu incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesinin odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumu Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Cumhuriyet sürecindeki kültür iklimi ve felsefe Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 1933 Üniversite Reformu ve felsefe alanındaki yansımaları Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Macit Gökberk Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Takiyettin Mengüşoğlu Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Hilmi Ziya Ülken Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Nermi Uygur Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
9 Cumhuriyet döneminde insan ve kültür felsefesi çalışmaları Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Bilgi ve bilim felsefesi çalışmaları Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Sanat felsefesi çalışmaları Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Siyaset ve toplum felsefesi çalışmaları Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe Önerilen kitapların ve makalelerin ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Genel değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Karşılıklı tartışma
16/17 -Final sınavı -Sınava hazırlanma -Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Mustafa Günay, Arslan Kaynardağ’a Armağan-Türkiye’de Felsefenin Kurumlaşması, Der., İlya İzmir Yayınları, 2006, İzmir.
Diğer Kaynaklar  Bedia AKARSU-Tahsin YÜCEL (Eds.) (1983), Macit Gökberk Armağanı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Betül ÇOTUKSÖKEN (2001), Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Öğretim ve Araştırma Alanı Olarak Felsefe. Seçilmiş Metinlerle, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir 4
2 İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
3 İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. 1
4 Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir 4
5 Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir 5
6 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar 4
7 Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. 3
8 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir 5
9 Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir 3
10 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır 1
11 Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir 3
12 Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. 5
13 Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır 4
14 Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. 1
15 Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür 1
16 Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır 1
17 Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. 5
18 Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6