Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Araştırma Metot ve Teknikleri (Z)

Dersin Kodu : FEL 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürür
Uygun veri topluma araçları geliştirir
Uygun evren-örneklem oluşturur
Uygun analiz tekniklerinden yararlanır
Güvenilirlik-geçerlikleri sınama
Sentez yapıp ve yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürme, uygulamalı araştırma, analiz, güvenilirlik geçerlik, ölçek geliştirme bilgi ve becerisi oluşturmak

Dersin İçeriği : Bilimsel araştırmada kullanılacak gerekli terim ve kavramlar ele alınacaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
2 Bilimsel araştırma, ölçme, ölçekleme ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Bir sorunun bilimsel araştırmaya dönüştürülmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Ara değerlendirme Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Ölçek geliştirmede güvenirlik ve geçerlik yolları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Faktör analizi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Güvenilirlik analizleri, ölçüt ve yordama geçerliği Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Uygun istatistiki analizlerin seçimi, betimsel istatistik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Uygulamalı varyans analizleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Uygulamalı korelasyon ve regresyon analizleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Analiz ve yorumlama ile ilgili diğer yol ve teknikler Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Dönem sonu değerlendirme Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 4 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir 4
2 İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
3 İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. 3
4 Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir 5
5 Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir 5
6 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar 5
7 Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. 4
8 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir 4
9 Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir 3
10 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır 5
11 Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir 4
12 Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. 4
13 Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır 4
14 Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. 5
15 Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür 3
16 Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır 3
17 Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. 5
18 Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 9 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6