Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Bilgisayar Programlama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-554 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu derste öğrenciler ileri mühendislik problemlerinin bilgisayar yardımı ile çözümünü kazanırlar. İleri Programlama teknikleri algoritma geliştirme becerisini kazanırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenci lisans düzeyinde almış olduğu programlama bilgisine ek olarak ileri düzeyde bilgisayar programlama kütüphanelerinin kullanımı, uygulama alanları ve akademik çalışmalardaki öneminin vurgulanması amaçlanmaktadır. Ders teorik ve uygulama olarak iki bölümde gerçekleştirilmektedir. Temel programlama bilgisine sahip olan öğrencilerin bu bilgileri ileri düzeye taşımaları, kullanım alanlarında ve uygulamalarda karşılaşılan zorlukları aşma yöntemleri ve becerileri kazandırılması hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel bilgisayar programlama derslerinin mühendislik problemlerinde kullanılan çözüm yöntemleri. Sayısal analizde kullanılan yöntemlerinin bilgisayar yardımı ile çözülmesi, algoritmalar, algoritma geliştirme yöntemlerinin uygulanmasını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar C++ Programlama tanımları. |
yok |
Programlama araçlarının tanıtılması |
|
2 |
Temel Kavramlar ve C++ İleri Bilgisayar Programlamaya Giriş. |
Proje konuları hakkında bilgi ve proje kılavuzunun dağıtılması |
Programlama araçlarının seçilmesi ve bilgisayarlara yüklenmesi |
|
3 |
C++ ile İleri Bilgisayar Programlamaya giriş (devam), Algoritmalar ve Akış Diyagramları. |
Algoritm ve akış diyagramlarının hatırlanması için ödev. |
Bilgisayarlarda programlama araçlarının ortam ayarları ile ilgili bilgilerin verilmesi, örnek dosyaların çalıştırılması |
|
4 |
C++ Algoritmalar ve akış diyagramları ile program geliştirme esaslarına ait uygulamalar |
Proje konularının belirlenmesi |
Örnek uygulamaların bilgisayarlarda C++ ile kodlanması |
|
5 |
Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması. |
MIP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası. |
Derste verilen algoritmaların kodlanması. |
|
6 |
Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması. |
LP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası |
Derste verilen algoritmaların kodlanması |
|
7 |
Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması |
NLP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası |
Derste verilen algoritmaların kodlanması |
|
8 |
Ara Sınav Haftası |
yok |
Uygulamalı sınav. |
|
9 |
C++ ile dağıtık hesap programlama yöntemlerine giriş. |
yok |
Kütüphanelerin kodlamada kullanılması |
|
10 |
C++ ile dağıtık hesap programlama yöntemlerine giriş (devam), Algoritmaları ve uygulama alanları. |
Biyomedikal uygulama alanları ile ilgili ödev |
Kütüphanelerin kodlamada kullanılması, kütüphane uygulaması |
|
11 |
C++ Programlamanın tanısal Biyomedikal uygulama alanlarında kullanımı. |
yok |
Biyomedikal uygulama alanları ile ilgili kaynak kodların kullanımı. |
|
12 |
Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri. |
GRID Computing ödev. |
GRID kütüphaneleri ve kaynak kodların incelenmesi |
|
13 |
Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri |
Paralel Computing ödev. |
Paralel Computing ve kaynak kodların incelenmesi. |
|
14 |
GYüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri (devam). |
yok |
Paralel Computing ve kaynak kodların incelenmesi. |
|
15 |
Konuların genel tekrarı ve proje sunumları. |
yok |
Proje kaynak kodlarının analizi. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Uygulamalı sınav. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
3 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
2 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
1 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
0 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
1 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
1 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
0 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
0 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|