Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Bilgisayar Programlama Teknikleri

Dersin Kodu : EM-554

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. İRFAN MACİT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu derste öğrenciler ileri mühendislik problemlerinin bilgisayar yardımı ile çözümünü kazanırlar.
İleri Programlama teknikleri algoritma geliştirme becerisini kazanırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrenci lisans düzeyinde almış olduğu programlama bilgisine ek olarak ileri düzeyde bilgisayar programlama kütüphanelerinin kullanımı, uygulama alanları ve akademik çalışmalardaki öneminin vurgulanması amaçlanmaktadır. Ders teorik ve uygulama olarak iki bölümde gerçekleştirilmektedir. Temel programlama bilgisine sahip olan öğrencilerin bu bilgileri ileri düzeye taşımaları, kullanım alanlarında ve uygulamalarda karşılaşılan zorlukları aşma yöntemleri ve becerileri kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği : Temel bilgisayar programlama derslerinin mühendislik problemlerinde kullanılan çözüm yöntemleri. Sayısal analizde kullanılan yöntemlerinin bilgisayar yardımı ile çözülmesi, algoritmalar, algoritma geliştirme yöntemlerinin uygulanmasını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar C++ Programlama tanımları. yok Programlama araçlarının tanıtılması
2 Temel Kavramlar ve C++ İleri Bilgisayar Programlamaya Giriş. Proje konuları hakkında bilgi ve proje kılavuzunun dağıtılması Programlama araçlarının seçilmesi ve bilgisayarlara yüklenmesi
3 C++ ile İleri Bilgisayar Programlamaya giriş (devam), Algoritmalar ve Akış Diyagramları. Algoritm ve akış diyagramlarının hatırlanması için ödev. Bilgisayarlarda programlama araçlarının ortam ayarları ile ilgili bilgilerin verilmesi, örnek dosyaların çalıştırılması
4 C++ Algoritmalar ve akış diyagramları ile program geliştirme esaslarına ait uygulamalar Proje konularının belirlenmesi Örnek uygulamaların bilgisayarlarda C++ ile kodlanması
5 Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması. MIP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası. Derste verilen algoritmaların kodlanması.
6 Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması. LP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası Derste verilen algoritmaların kodlanması
7 Endüstri Mühendisliğinde kullanılan bazı çözüm algoritmaların incelenmesi ve C++ ile kodlanması NLP çözüm yönteminin hatırlanması için çalışma sayfası Derste verilen algoritmaların kodlanması
8 Ara Sınav Haftası yok Uygulamalı sınav.
9 C++ ile dağıtık hesap programlama yöntemlerine giriş. yok Kütüphanelerin kodlamada kullanılması
10 C++ ile dağıtık hesap programlama yöntemlerine giriş (devam), Algoritmaları ve uygulama alanları. Biyomedikal uygulama alanları ile ilgili ödev Kütüphanelerin kodlamada kullanılması, kütüphane uygulaması
11 C++ Programlamanın tanısal Biyomedikal uygulama alanlarında kullanımı. yok Biyomedikal uygulama alanları ile ilgili kaynak kodların kullanımı.
12 Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri. GRID Computing ödev. GRID kütüphaneleri ve kaynak kodların incelenmesi
13 Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri Paralel Computing ödev. Paralel Computing ve kaynak kodların incelenmesi.
14 GYüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve C++ kütüphaneleri (devam). yok Paralel Computing ve kaynak kodların incelenmesi.
15 Konuların genel tekrarı ve proje sunumları. yok Proje kaynak kodlarının analizi.
16/17 Final Sınavı yok Uygulamalı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Scientific and Engineering C++: An Introduction with Advanced Techniques and Examples [Paperback] John J. Barton (Author), Lee R. Nackman (Author).
  C++ How to Program, Paul Deitel. NY, 2008.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 3
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 2
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 1
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 3
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 2
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 0
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 1
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 4
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 3
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 1
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 0
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 0
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 159
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.36
Dersin AKTS Kredisi: 6