|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Mühendislik Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-553 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arz-Talep, Fiyat esneklik- marjinal fayda gibi temel ekonomi bilgisine sahiptir. Proje nakit akışı ve analizi hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenciler Ekonomik davranış matematiksel modelleri hakkında bilgi sahibi olur. Mühendislik ekonomisi kavramlarını bir proje konusu ile yönetmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders endüstri mühendisliği yüksek lisans öğrencilerine lisans düzeyinde aldıkları mühendislik ekonomisi bilgilerine ek olarak ileri seviyede mühendislik ekonomisi analizi bilgilerini kazandırır. Lisans düzeyinde alınan mühendislik ekonomisi bilgileri ileri seviyeye taşınır. Ders yılı içerisinde öğrenci tarafından seçilen bir proje başlangıcından projenin son aşamasına kadar her aşaması incelenerek bir mühendislik ekonomisi projesine çevrilerek ders konuları pekiştirilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin içeriği mühendislik ekonomisi analiz yöntemleri, Başabaş noktası analizleri, Mühendislik ekonomisinde optimizasyon, maliyet kavramları ve analizleri, ekonomik davranış biçimleri, nakit akımlarının proje üzerindeki etkileri ve analizi, değerleme yöntemleri, kuruluş yeri seçiminde ekonomik davranış ve risk yönetiminden oluşur. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mühendislik Ekonomisi konularının genel tekrarı. |
yok |
Ders anlatımı. |
|
2 |
Maliyet kavramları ve analiz |
yok |
Ders anlatımı. |
|
3 |
Ekonomik Analiz nedir, Projelerde uygulanması. |
yok |
Ders anlatımı. |
|
4 |
Başabaş noktası analizleri. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı. |
|
5 |
Projelerde başabaş noktası analizleri. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
6 |
Projelerde başabaş noktası analizleri (devam). |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
7 |
Büyük Projelerde başabaş noktası analizleri. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
yok |
Verilen bir probleme ait çözüm aranması. |
|
9 |
Mühendislik Ekonomisinde optimizasyona giriş. |
yok |
Ders anlatımı. |
|
10 |
Mühendislik Ekonomisinde optimizasyon konuları. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
11 |
Mühendislik Ekonomisinde optimizasyon konuları (devam). |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
12 |
Büyük projelerde nakit akımları ve nakit akım tabloları. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
13 |
Değerleme Yöntemleri ve ekonomik analiz. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
14 |
Kuruluş yeri seçiminde mühendislik ekonomisi yöntemlerinin kullanımı. |
Ödev ve sınıf çalışması. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
15 |
Risk değerlemesi ve risk yönetimi. |
Konuların genel tekrarı. |
Ders anlatımı ve tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Konuları içeren sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Okka, O., Mühendislik Ekonomisi Çözümlü Problemler, Nobel Yayınevi, 4. basım. CIII, 2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
2 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
2 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
0 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
0 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
4 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
30 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|