|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Bilimlere Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS107 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sosyal Bilimlere Giriş dersinin amacı bilimi ve bilimsel bilgiyi açıklamak. Sosyal bilimlerin diğer bilimler arasındaki yerini tespit etmek. Teori, paradigma metod ve hipotez kavramlarının açıklanmasını sağlamaktır. Ayrıca sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal Bilimlere Giriş dersi kapsamında, şu konular anlatılmaktadır: Sosyal bilimlere giriş dersinin tanımı ve amacı, sosyal bilimler kavramları, sosyal bilimlerin birbirleriyle ilişkileri, sosyal bilimlerin tarihi gelişimi, sosyal bilimlerin gelişimine hizmet eden düşünürler, sosyoloji, coğrafya, tarih, ekonomi, antropoloji, psikoloji, siyasal bilim, hukuk bilimi dalları ve değerlendirmeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim ve bilimsel bilgi kavramları üzerinde tartışma |
|
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Bilim ve bilimsel bilgi kavramları üzerinde tartışma |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Sosyal bilim ve bilim arasındaki farkı tartışma ve sosyal bilimlerin diğer bilimler arasındaki yerini belirlemek |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Sosyal bilim ve bilim arasındaki farkı tartışma ve sosyal bilimlerin diğer bilimler arasındaki yerini belirlemek |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Teori, paradigma, metod, hipotez, varsayım, değişken kavramlarının açıklanması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Teori, paradigma, metod, hipotez, varsayım, değişken kavramlarının açıklanması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Arasınav |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Sosyal bilimler araştırma yöntemlerinin anlatılması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Araştırma metodlarının anlatılması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Denetimli pratik çalışma |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Pratik çalışma |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Pratik çalışma |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Pratik çalışma |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ders tekrarı |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Final sınavı |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Giddens, A. 2012. Sosyoloji. Ankara, Siyasal Kitabevi.
Mengüşoğlu, T. 1993. Felsefeye Giriş. Ankara, Remzi Kitabevi.
Fichter, J. 2004. Sosyoloji Nedir?. Ankara, Anı.
Arslan, A. 2007. Felsefeye Giriş.Ankara, Adres.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
1 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
4 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
1 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
1 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
1 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
1 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|