|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Network Models in Operations Research |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir yöneylem araştırması probleminin ağ gösterimini geliştirir. Seçilen problem için uygun ağ modeli çözüm algoritmasını seçer ve/veya geliştirir. Ağ pronlemlerinin çözüm karmaşıklığını değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
This course aims to study basic network optimization problems and algorithms along with applications in transportation, logistics, manufacturing, computer science, project management, and finance. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Network flow problems, Transportation and assignment problems, Shortest path problem, Maximum flow problem, Minimum cost flows, Network simplex method, Multicommodity flow problems, Generalized networks, Special purpose algorithms, Advanced computational techniques. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
EM seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction.
Paths, Trees and Cycles.
|
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Algorithm Design and Analysis. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Shortest Paths: Label Setting Algorithms, Label Correcting Algorithms.
|
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Maximum Flows: Basic Ideasi Polynomial Algorithms.
|
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Minimum Cost Flows: Basic Algorithms. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Minimum Cost Flows: Polynomial Algorithms.
Minimum Cost Flows: Network Simplex Algorithms.
|
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Assignments and Matchings |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Minimum Spanning Trees. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Midterm Exam |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
10 |
Convex Cost Flows. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Generalized Flows. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Lagrangian Relaxation and Network Optimization. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Multicommodity Flows. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Computational Testing of Algorithms. |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Project Presentations |
sunuma hazırlık |
proje sunumları |
|
16/17 |
Final Exam |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ravindra K. AHUJA, Thomas L. MAGNANTI, James B. ORLIN, 1993, Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications, Prentice-Hall.
Shimon EVEN, 1979, Graph Algorithms, Computer Science Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
3 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
3 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
2 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|