|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tesis Planlamada İleri Konular |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tesis Planlama sürecinin aşamalarını bilir. Temel İlkeleri gözden geçirmiş ve bu konudaki bilgilerini yenilemiştir. Tesis yer seçimi ve yerleşim problemlerine ait matemetiksel modelleri öğrenir ve uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tesis planlama problemleri, problemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler ve modeller, bilgisayar destekli algoritmaların kullanımı incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tesis Planlama ilkelerinin belirlenmesi ve tesis planlamanın aşamalarının ele alınması, akış analizleri, tesis planlama probleminin sayısal yöntemler ve modeller, bilgisayar destekli tesis yerleşim algoritmaları uygulanacak, ileri kesikli yerleşim modelleri, ağ yerleşim modelleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tesis yer seçimi probleminin tanımı |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
2 |
Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
3 |
Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
4 |
Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
5 |
Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Anlatım |
|
6 |
Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Anlatım |
|
7 |
Uygulamaların araştırılması
|
Araştırma |
Sunum |
|
8 |
Uygulamaların araştırılması |
Araştırma |
Sunum |
|
9 |
Uygulamaların araştırılması |
Araştırma |
Sunum |
|
10 |
Ara sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
11 |
Tesis yerleşim problemi |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
12 |
Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
13 |
Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü |
Örnek uygulamaların araştırılması |
Sunum |
|
14 |
Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü |
Örnek uygulamaların araştırılması |
Sunum |
|
15 |
Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü |
Araştırma |
Sunum |
|
16/17 |
Sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dr. Demir ASLAN, Dr. Bayram Ali SU, Tesis Planlaması, Dokuz Eylül Üniversitesi.
Dr. A. Attila İŞLİER, Tesis Planlaması, Osmangazi Üniversitesi Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
5 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|