|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Supply Chain Management |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tedarik zincirinin temel bileşenleri ve karar problemleri hakkında genel bir bilgi sahibi olur. Tedarik zincirinde karşılaşılan problemler için uygun yöneylem araştırması modelini formüle eder ve geliştirir. Tedarik zinciri vakıa problemerini takım olarak analiz eder, altenatif çözümler geliştirir ve tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
The primary aim of this couse is to discuss design, planning, control and coordination problems faced in today’s integrated supply chains. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Overview of logistics and supply chain systems, Demand forecasting, Inventory management, Lot sizing, EOQ and some extensions, Safety stock, Inventory policy with probabilistic demand, Finite planning horizon, Material Requirements Planning, Distribution Requirements Planning, Single period inventory models, Supply contracts, Management of uncertainty, Transportation management, Auction theory, Modern procurement, Collaboration - coordinating the supply chain, Dynamic pricing and yield management |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
EM seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
An Overview of Logistics and Supply Chains |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Sales Forecasting |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Inventory Management |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Materials Requirements Planning (MRP) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Distribution Requirements Planning (DRP) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Single Period Inventory Models |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Supply Contracts |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Management of Uncertainty |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Midterm Exam |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
10 |
Transportation Management |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Auctions |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Modern Procurement Systems |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Network Design |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Dynamic Pricing and Yield Management |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Project Presentatipns |
sunuma hazırlık |
proje sunumu |
|
16/17 |
Final Exam |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
HUGHOS, M., 2003, Essentials of Supply Chain Management, John Wiley&Sons.
LEVI, D. S., KAMISNKY, P & LEVI, E. S., 2004, Managing the Supply Chain - The Definitive Guide for the Business Professional, McGraw-Hill.
WINCEL, J. P., 2004, Lean Supply Chain Management: A Handbook for Strategic Procurement, Productivity Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
3 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
3 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
4 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
3 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
3 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|