|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Projelerin Hazırlanması, Değerlendirilmesi ve Bütçelenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-531 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. Proje Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. Proje Yönetimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders kapsamında öncelikle, proje değerleme ilgili temel kavramlar öğrencilere sistematik bir çerçevede öğretilerek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, projelerin ve yatırımların nasıl değerleneceğine ilişkin ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile de, öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje nedir? Projeler teknik olarak neyi ifade eder? Hangi teknikler en uygun projeyi bulmamıza yardımcı olur? Teori ve uygulama nasıl birleştirilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ders oturumları çoğunlukla derslik ortamında yürütülecektir. Ancak, laboratuvarda bilgisayar uygulamaları yapılacaktır.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yatırım nedir? Yatırım çeşitleri nelerdir? |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
2 |
Yatırım Projelerinin sınıflandırılması.Projelerin içeriği, unsurları, Önemi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
3 |
Fizibilite etütlerinin genel değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
4 |
Piyasa etüdü ve talep tahmini, Kuruluş yeri seçimi, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
5 |
İşletme kapasite büyüklüğünün belirlenmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
6 |
Toplam yatırım tutarının hesaplanması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
7 |
şletme gelir gider tahminlerinin yapılması, işlteme gelir ve giderlerinin aylık ve de yıllık hesaplanması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
8 |
arasınav |
|
|
|
9 |
Paranın zaman değeri, faiz hesabı, anüiteler, Bugünkü ve gelecek değer hesabı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
10 |
Proje değerleme yöntemleri, net bugünkü değer, geri ödeme süresi yöntemi, Karlılık oranı yöntemi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
11 |
Proje değerleme yöntemleri, net bugünkü değer, geri ödeme süresi yöntemi, Karlılık oranı yöntemi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
12 |
İç karlılık oranı yöntemi, Fayda maliyet oranı yöntemi, karar ağacı yöntemi, simülasyon yöntemi, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
13 |
Yatırım kararlarının dayandığı kriterler, katama değer kriteri, sermaye hasıla oranı kriteri, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
14 |
Sermaye istihdam oranı kriteri, dış ödemeler dengesi kriteri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Hüseyin Şahin ; Yatırım Projeleri Analizi; 2009, ISBN:9757763529
Prof. Dr. Oktay GÜVEMLİ Yatırım Projelerinin Düzenlenmesi Değerlendirilmesi ve İzlenmesi; 2010 ; ISBN:9756574062
Yatırım projelerinin değerlendirilmesi, teori ve uygulama ; Doç.Dr Orhan Göker ; İstanbul 1996
Yatırım projelerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi ; Yrd.Doç.Dr Bahaettin Balçık ; Ankara 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
5 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
72 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|