|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Strategic Management |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-521 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Strateji yönetimi, rekabet yönetimi ve endüstri analizi konusunda öğrenciye bilgi vermek Strateji planı hazırlama uygulaması yapmak Analitik düşünce becerilerini geliştirmek Farklı kaynaklardan istatistikler toplamak ve veri yönetmeyi öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı firmanın stratejik yönünün tesbit edimesi ve ve strtajik değişimn yönetilmesi konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. Genel müdürün rolü, rekabetçi avantajın kaynakları, iş ve kurum bazında stratejinin farklılıkları konusunda bilgi verilmesi hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Derse giriş ve temel kavramlar, strateji yönetimi nedir? Stratejik yönetim süreçleri, Strateji yönetiminin tarihi ve katkıda bulunan bilim adamları, Porter yaklaşımı, Strateji yönetiminde uygulanan teknikler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş ve temel kavramlar, strateji yönetimi nedir |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
2 |
Stratejik yönetim süreçleri |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
3 |
Strateji yönetiminini tarihi ve katkıda bulunan bilim adamları |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
4 |
Strateji yönetiminini tarihi ve katkıda bulunan bilim adamları |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
5 |
Porter 1. bölüm |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
6 |
Porter 2. bölüm |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
7 |
Porter 3 bölüm |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınas |
|
8 |
Mintzberg’s Bölüm 1 |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınas |
|
9 |
Mintzberg’s Bölüm 2 |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
10 |
Mintzberg’s Bölüm 3 |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
11 |
Strateji yönetiminde uygulanan teknikler |
ders notlarını okuma , ödev hazırlama
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
12 |
Strateji yönetiminde uygulanan teknikler |
ders notlarını okuma, ödev hazırlama
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
13 |
Olay analizi |
ders notlarını okuma
|
Grup olay analizi |
|
14 |
Proje sunumları ve teslimi |
proje hazırlık |
proje sunumı |
|
15 |
Proje sunumları ve teslimi |
proje hazırlık |
proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem boyunca okunan bölümlerin gözden geçirilmesi |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güncel makaleler
Competitve Advantage, M. Porter, 1980
Mintzberg, Henry. 0134558588
The strategy process :concepts, contexts, cases
Prentice-Hall Upper Saddle Ri 1996
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
2 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
4 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
5 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
4 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
3 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
2 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
2 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
14 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 161 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|