|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş İç Mekan Problemleri ve Analizi I |
|
Dersin Kodu |
: |
İÇM 725 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, Çağdaş iç mekân problemlerini analiz eder. Öğrenci çağdaş iç mekanların yeterli konfor şartlarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş iç mekân düzenlemelerinin işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerinin işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda analizi ve araştırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çağdaş iç mekanlarda işlev ve kullanıcı gereksinimleri. Çağdaş iç mekanlarda Form, fonksiyon ve estetik. Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimarlık Stüdyosu 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin konusu, amacı, çalışma yöntemi ile çalışma konularının belirlenmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
2 |
Öneri Konuların Sunumu ve Tartışılması.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
3 |
Belirlenen konu ile ilgili işlevin tanımı ve tanıtımı.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
4 |
Belirlenen konu ile ilgili işlevin tanımı ve tanıtımı.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
5 |
İşleve yönelik kullanıcı gereksinimlerinin saptanması.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
6 |
İşleve yönelik kullanıcı gereksinimlerinin saptanması.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
7 |
İşlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda mekân tasarımının belirlenmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
8 |
Ara sınav
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
İç Mekân tasarımının form, fonksiyon ve estetik yönden irdelenmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
10 |
İç Mekân tasarımının form, fonksiyon ve estetik yönden irdelenmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
11 |
İç Mekân tasarımının form, fonksiyon ve estetik yönden irdelenmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
12 |
Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
13 |
Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
14 |
Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
15 |
Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi.
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
De Chiara, Joseph, Time Saver Standarts For Interior Design and Space Planning,
Abercrombie, Stanley, A century of interior design 1900-2000: a timetable of the design,
Coleman, Cindy, Interior design handbook of professional practice,
Gray, Susan Kim, Designers on designers :the inspiration behind great interiors,
Kendall, Gordon T., Designing your business :strategies for interior design professionals,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
3 |
|
2 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, |
3 |
|
3 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
4 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
5 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
4 |
|
7 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
2 |
|
8 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
9 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
10 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
11 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
12 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
14 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
4 |
40 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
8 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|