Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Renk Kuramı

Dersin Kodu : İÇM 721

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini tanır.
Öğrenciler rengin perspektif algısına etkisini fark eder.
Renk armonisini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, renk kavramı, rengin tanımlanma kriterleri, renk armonisi, renk ile perspektif etkiler konularını ele alarak, iç mekân projelerinin renklendirilmesi için uygulama yapmaktır.

Dersin İçeriği : Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. Sıcak ve soğuk renkler. Renkte perspektif etkiler. Renk Armonisi. Suluboya iç mekan uygulamaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Rengi Görme ve Algılama. Yok Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
2 Işıkta ve Boyada Rengin Durumu. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
3 Renklerin Tanımlanma Kriterleri. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
4 Renk Çemberinde Yakın Renkler, Uzak Renkler ve Zıt Renkler. Sıcak ve Soğuk Renkler. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
5 Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
6 Renk Algısını Arttıran Etmenler: Doku-Malzeme-Biçim-Boyut-Miktar-Yapay ve Doğal Işık. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
7 Renklerin Mekan Algısına Etkileri. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Renkte Perspektif Etkiler. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
10 Renkte Armoni ve Etkileri. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
11 Yakın-Uzak-Zıt Renkler Armonisi. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
12 Sıcak ve Soğuk Renkler Armonisi. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
13 Renk Baskınlığı ve Armonisi. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
14 Tek Renk - İki Renk - Çok Renk ve Tonları Armonisi. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
15 Tek Renk - İki Renk - Çok Renk ve Tonları Armonisi. Kaynak metinlerin incelenmesi Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BERRY, S. (1995). Laura Ashley The Colour Book, Ebury Pres, Londan.
 ARMSTRONG, T. (1996). Color Perception, Tarquin Publication, England.
 FEISNER, A. E. (2000). Colour, How to Use Colour in Art and Design, Laurence King Publishing, Londan.
 PARRAMON, J.M. (2000). Resimde Renk ve Uygulamaları, Çeviren: Erol Erduran, Remzi Kitabevi, İstanbul.
 CLIFTON, C. (2001). The Colour Design Source Book, Ryland Peters & Small, Londan.
 PARRAMON, J.M. (2004). Işık ve Gölge, Çeviren: Erol Erduran, Ercan Tuzcular, Remzi Kitabevi, İstanbul.
 OZDEMİR, T. (2005). Renk Kavramı ve Konut İç Mekanında Tasarıma Etkileri, Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
 ÇAĞLARCA, S. (1993). Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
 ROSSBACH, S., YUN, L. (1994). Living Color, Kodansha International, U.S.A.
 SAVAHATA, l. (1994). Color Harmony Workbook, Rockport Publishers, U.S.A.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
2 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, 3
3 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 2
4 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
5 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
6 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 4
7 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
8 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
9 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
10 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
11 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
12 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
13 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
14 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 2
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 4
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 2
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 4
20 İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 6 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 6 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6