|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
İÇMS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi çalışma ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
2 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
3 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
4 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
5 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
6 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
7 |
Bilgilerin analiz edilmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
8 |
Bilgilerin analiz edilmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
9 |
Bilgilerin analiz edilmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
10 |
Bilgilerin analiz edilmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Bilgilerin analiz edilmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Öneriler geliştirme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Öneriler geliştirme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
Rapor hazırlama. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
15 |
Rapor hazırlama. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
16/17 |
Çalışmayı sunma. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Day, Robert (2005). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
2 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, |
0 |
|
3 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
4 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
2 |
|
5 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
6 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
7 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
8 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
1 |
|
9 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
10 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
3 |
|
11 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
12 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
38 |
38 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|