Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : İÇM 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel verileri yorumlama becerisi kazanır.
Tez konusu olarak seçtiği alanda çalışarak bilimsel araştırma yapmanın temel prensiplerini öğrenir.
Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciye, uzman olmanın gerektirdiği güncel bilgi birikimini kazandırmak, elde edilen bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini ve sonuçları bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim Üyesi Çalışma Ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
2 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
3 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
4 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
5 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Çalışmalara katılma
6 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Çalışmalara katılma
7 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
8 Ara rapor sunmak. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
9 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
10 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
11 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
12 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
13 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
14 Sonuçların değerlendirilmesi i ve rapor haline getirilmesi. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi. Kitap, dergi, internetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Yapılan literatür taramaları ve çalışmalarla ilgili alınan notların çalışılması Okuma, sunum, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 4
2 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, 1
3 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 5
4 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 3
5 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 5
6 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 3
7 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 5
8 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 5
9 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 5
10 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 5
11 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 5
12 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 5
13 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 5
14 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 5
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 5
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 5
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 2
20 İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 8 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6