|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Güneş Pilleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-618 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güneş pillerinde verim sınırlamalarını açıklar. Sıcaklık etkisini açıklar. Verim kayıplarını açıklar. Verim ölçümünü açıklar. Standart silisyum güneş pili teknolojisini açıklar. Silisyum güneş pili tasarımını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güneş pillerinde verim ve kayıpların hesaplanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güneş pillerinde verim ölçümü, Kumun metalurjik saflıkta silisyuma indirgenmesi, Metalurjik saflıkta silisyumun yarıiletken saflıkta silisyuma dönüştürülmesi, Yarıiletken saflıkta polikristal silisyumun tek kristal dilimlere dönüştürülmesi, Tek kristal silisyum dilimlerinin güneş pili haline dönüştürülmesi, Güneş pillerinin güneş pili panelleri şeklinde düzenlenmesi, enerji analizi, optik tasarım |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güneş pillerinde verim sınırlamaları, sıcaklık etkisi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
2 |
Güneş pillerinde verim kayıpları |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
3 |
Güneş pillerinde verim ölçümü |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
4 |
Kumun metalurjik saflıkta silisyuma indirgenmesi, Metalurjik saflıkta silisyumun yarıiletken saflıkta silisyuma dönüştürülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
5 |
Yarıiletken saflıkta polikristal silisyumun tek kristal dilimlere dönüştürülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
6 |
Tek kristal silisyum dilimlerinin güneş pili haline dönüştürülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
7 |
Ara sınavı |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
8 |
Güneş pillerinin güneş pili panelleri şeklinde düzenlenmesi, enerji analizi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
9 |
Güneş pili yapımı saflıkta silisyum eldesi, silisyum dilimleri |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
10 |
Güneş pili yapımı ve pillerin birbirine bağlanması |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
11 |
Başlıca etkenler, Taban katkılanması |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
12 |
Arka yüzey alanı, Üst katman sınırlamaları |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
13 |
Üst bağlantı tasarımı, Spektrum duyarlılığı |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
14 |
Optik tasarım |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
15 |
Final sınavı |
Final |
Final |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güneş pilleri, Prof. Dr. Remzi Engin, Yüzüncü yıl üniversitesi FEF Fizik Bölümü yayınları.
Optical processes in semiconductors, Jacques I. Pankove, Dover Publications, Inc. New York.
M. A. Green , Solar Cells, Prentice-Hall, Inc., Englewood Clifs, N. J., 1982.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
1 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
1 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
1 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
1 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|