|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Kıyıları |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-557 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNCAY KULELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kıyıların oluşumunu açıklar Kıyı tiplerini tanımlar Türkiye kıyılarını sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan açıklar Türkiye´deki kıyı tipleri ve oluşumlarını tanımlar Türkiye kıyılarında yaşanan problemler ve çözüm yollarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye kıyılarını sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan tanımlamak ve kıyıları genel olarak açıklamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kıyı formasyonları, kıyıların sınıflaması, kıyı tipleri, Türkiye kıyı formasyonları, kıyı formasyonları ile kıyı kullanımı arasındaki ilişki, doğal ve insan kaynaklı kıyısal tehditler, Türkiye kıyı problemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kıyıların oluşumu |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
2 |
Kıyıların sınıflandırılması |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA |
|
3 |
Kıyı tipleri |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA |
|
4 |
Türkiye´deki kıyı tipleri ve oluşumları |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
5 |
Türkiye´deki kıyı tipleri ile kıyı kullanımları arasındaki ilişki |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
6 |
Türkiye kıyılarında gözlenen doğal ve insan kaynaklı tehditler ve çözüm yolları |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
7 |
Türkiye kıyılarında yaşanan problemler ve çözüm yolları |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
8 |
Kıyı Yasası |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
9 |
Kıyı yasasının uygulanmasına dair yönetmelik |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
10 |
Türkiye´de kıyılarla ilgili kurumlar |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
11 |
Kıyı tanıma bilgisi |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA |
|
12 |
Türkiye´deki kıyıların yönetim şekli |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
13 |
Türkiye´deki kıyısal kaynaklar |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
14 |
Kıyılar, yerleşim, nüfus ve çevresel etki |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM |
|
15 |
Vize sınavı |
Tekrar |
TEST |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tekrar |
TEST |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kıyı Yönetimi ders notları
Türkiye kıyıları kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Türkiye Kıyıları internet sitesi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
2 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
1 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
3 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
1 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
2 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
1 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|