|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ürünleri İçin Moleküler Biyolojik Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-555 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su ürünlerinde genetik ve biyoteknoloji alanında çalışma yapmak isteyen kişilerin tek başına çalışma yapabilecek duruma gelmesini sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ürünlerinde kullanılan moleküler biyolojik yöntemleri tanıtmak ve kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
DNA izolasyonu ve analizi (Bakteri, maya ve balıktan DNA izolasyonu), Bakteri transformasyonu (Kimyasal uygulama ile transformasyon, elektroporasyon ile transformasyon (elektrotransformasyon)), DNA’nın polimeraz zincir reaksiyonuyla çoğaltılması (PCR), Proteinlerin izolasyonu analizi, saflaştırılması ve enzimatik analizi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Su ürünleri Fak.Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DNA izolasyonu ve analizi, Kromozom DNA izolasyonu |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
2 |
Bakterilerden Kromozom DNA’sı izolasyonu |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
3 |
Mayalardan Kromozom DNA’sı izolasyonu |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
4 |
Balıklardan Kromozomal DNA izolasyonu |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım,uygulama |
|
5 |
Bakteri de kimyasal uygulama ile transformasyon |
konu ile ilgili ders notlarının okunması ve ödevlerin verilmesi |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
6 |
Bakteri de Elektroporasyon ile transformasyon (elektrotransformasyon) |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
7 |
DNA’nın polimeraz zincir reaksiyonuyla çoğaltılması (PCR) |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
9 |
Polimeraz zincir reaksiyonunun oluşum mekanizması, PCR’ın temel bileşenleri, PCR’ın işleyişi |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
10 |
PCR ile doğru ürünün çoğaltılması, PCR ürünlerinin belirlenmesi ve analizi |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
11 |
PCR’da kontaminasyondan korunma, PCR çeşitleri |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
12 |
Proteinlerin izolasyonu , saflaştırılması ve enzimatik analizi |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
13 |
Alet, malzeme ve kimyasal maddeler |
konu ile ilgili ders notlarının okunması ve ödevlerin sunulması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
14 |
Protein ekstresinin hazırlanması |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
15 |
Protein ektraksiyonu, Saklama koşulları, Balık dokularından ekstraksiyon |
konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Sözlü anlatım ve powerpoint sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temizkan G., Arda N., 2004. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Kitapevi, 613p
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
5 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
5 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
5 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
4 |
60 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|