Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Ürünleri İçin Moleküler Biyolojik Yöntemler

Dersin Kodu : ST-555

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su ürünlerinde genetik ve biyoteknoloji alanında çalışma yapmak isteyen kişilerin tek başına çalışma yapabilecek duruma gelmesini sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ürünlerinde kullanılan moleküler biyolojik yöntemleri tanıtmak ve kavratmak

Dersin İçeriği : DNA izolasyonu ve analizi (Bakteri, maya ve balıktan DNA izolasyonu), Bakteri transformasyonu (Kimyasal uygulama ile transformasyon, elektroporasyon ile transformasyon (elektrotransformasyon)), DNA’nın polimeraz zincir reaksiyonuyla çoğaltılması (PCR), Proteinlerin izolasyonu analizi, saflaştırılması ve enzimatik analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Su ürünleri Fak.Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 DNA izolasyonu ve analizi, Kromozom DNA izolasyonu konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
2 Bakterilerden Kromozom DNA’sı izolasyonu konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
3 Mayalardan Kromozom DNA’sı izolasyonu konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
4 Balıklardan Kromozomal DNA izolasyonu konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım,uygulama
5 Bakteri de kimyasal uygulama ile transformasyon konu ile ilgili ders notlarının okunması ve ödevlerin verilmesi Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
6 Bakteri de Elektroporasyon ile transformasyon (elektrotransformasyon) konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
7 DNA’nın polimeraz zincir reaksiyonuyla çoğaltılması (PCR) konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
8 Arasınav Arasınav hazırlığı yazılı sınav
9 Polimeraz zincir reaksiyonunun oluşum mekanizması, PCR’ın temel bileşenleri, PCR’ın işleyişi konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
10 PCR ile doğru ürünün çoğaltılması, PCR ürünlerinin belirlenmesi ve analizi konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
11 PCR’da kontaminasyondan korunma, PCR çeşitleri konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
12 Proteinlerin izolasyonu , saflaştırılması ve enzimatik analizi konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
13 Alet, malzeme ve kimyasal maddeler konu ile ilgili ders notlarının okunması ve ödevlerin sunulması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
14 Protein ekstresinin hazırlanması konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
15 Protein ektraksiyonu, Saklama koşulları, Balık dokularından ekstraksiyon konu ile ilgili ders notlarının okunması Sözlü anlatım ve powerpoint sunum
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temizkan G., Arda N., 2004. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Kitapevi, 613p
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 5
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 5
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 5
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 5
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6