|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Örneği Alma ve Analiz Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-549 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FATMA ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su kalitesi ile ilgili terminolojiyi, kısaltmaları öğrenir. İhtiyaç duyduğu fizikokimyasal ve biyolojik parametreleri seçer. Örnek alımından değerlendirmeye kadarki aşamaların önemini kavrar. Kullanılacak aletlerin prensiplerini ve kalibrasyonunu öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerin saptanması amacı ile su örneği alma analize kadar koruma teknikleri, analiz yöntemleri, yöntemlerin birbirleri ile karşılaştırılması, yöntem seçiminde ele alınacak kriterleri öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Örnekleme tipleri ve istasyon seçimi, Örneklemede kullanılan aletler ve özellikleri, örnekleme, koruma, kimyasallar, temel uygulamalarda kullanılan araçlar, analiz hataları, metod seçimi, pHmetre, salinometre, ve oksijenmetrenin kalibrasyonu, gravimetrik analiz metodları, titrimetrik analiz metodları, indikatörler, spektrofotometrik analiz yöntemleri, AAS yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Analitik lLaboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Numune tipleri ve İstasyon seçimi |
|
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Numune almada kullanılan aletler ve özellikleri |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, gösterim |
|
3 |
Numunelerin alınması, korunması |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma,ödev sunumu |
|
4 |
Kullanılan kimyasal maddeler, cihazlar ve temel işlemler |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, ödev sunumu |
|
5 |
Analizlerde hatalar |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, ödev sunumu |
|
6 |
Metod seçiminde dikkat edilecek unsurlar |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, ödev sunumu |
|
7 |
pHmetre, salinometre ve Oksijenmetre, kalibrasyon |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
9 |
Titrimetrik Analiz Metodları, indikatörler |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
10 |
Titrimetrik Analiz Metodları, |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
11 |
Gravimetrik analiz Metodları |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
12 |
Spektrokimyasal metodlar |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
13 |
Spektrokimyasal metodlar |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
14 |
AAS analizleri |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu |
|
15 |
AAS analizleri |
Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı |
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Golterman, H.L. and Ohnstad M.A.M.. (1978). Methods for Physical and Chemical Analysis of Freshwaters. IBP Handbook No. 8. Blackwell Sci. Pub.
APHA, 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation.
Skoog, West, Holler 1999. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Analitik Kimya. Bilim Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
3 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
3 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
2 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
2 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
2 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
4 |
52 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|