Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Örneği Alma ve Analiz Yöntemleri

Dersin Kodu : ST-549

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FATMA ÇEVİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su kalitesi ile ilgili terminolojiyi, kısaltmaları öğrenir.
İhtiyaç duyduğu fizikokimyasal ve biyolojik parametreleri seçer.
Örnek alımından değerlendirmeye kadarki aşamaların önemini kavrar.
Kullanılacak aletlerin prensiplerini ve kalibrasyonunu öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerin saptanması amacı ile su örneği alma analize kadar koruma teknikleri, analiz yöntemleri, yöntemlerin birbirleri ile karşılaştırılması, yöntem seçiminde ele alınacak kriterleri öğretmektir.

Dersin İçeriği : Örnekleme tipleri ve istasyon seçimi, Örneklemede kullanılan aletler ve özellikleri, örnekleme, koruma, kimyasallar, temel uygulamalarda kullanılan araçlar, analiz hataları, metod seçimi, pHmetre, salinometre, ve oksijenmetrenin kalibrasyonu, gravimetrik analiz metodları, titrimetrik analiz metodları, indikatörler, spektrofotometrik analiz yöntemleri, AAS yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Analitik lLaboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Numune tipleri ve İstasyon seçimi Anlatım ve tartışma
2 Numune almada kullanılan aletler ve özellikleri Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, gösterim
3 Numunelerin alınması, korunması Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma,ödev sunumu
4 Kullanılan kimyasal maddeler, cihazlar ve temel işlemler Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
5 Analizlerde hatalar Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
6 Metod seçiminde dikkat edilecek unsurlar Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
7 pHmetre, salinometre ve Oksijenmetre, kalibrasyon Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Sınav
9 Titrimetrik Analiz Metodları, indikatörler Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
10 Titrimetrik Analiz Metodları, Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
11 Gravimetrik analiz Metodları Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
12 Spektrokimyasal metodlar Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
13 Spektrokimyasal metodlar Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
14 AAS analizleri Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma, uygulama, ödev sunumu
15 AAS analizleri Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı Anlatım ve tartışma
16/17 FİNAL Sınav hazırlığı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Golterman, H.L. and Ohnstad M.A.M.. (1978). Methods for Physical and Chemical Analysis of Freshwaters. IBP Handbook No. 8. Blackwell Sci. Pub.
 APHA, 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation.
 Skoog, West, Holler 1999. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Analitik Kimya. Bilim Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 13 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 2
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 4 52
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6