Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Denizel Zooplankton

Dersin Kodu : ST-548

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVİM POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zooplanktonu tanımlar.
Zooplanktonda yer alan grupları listeler.
Zooplanktonun taksonomik sıralamasını yapar.
Zooplanktonun besin zincirindeki rolünü açıklar.
Zooplanktonun ekojojisini ve dağılım özelliklerini özetler
Kirlilik-zooplankton ilişkisini açıklar.
Protozooplankton ve metazooplankton gruplarını tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zooplanktonu tanımlayarak zooplanktonda yer alan grupları bilmek, zooplanktonun denizel besin zincirindeki rolünü alt ve üst beslenme basamaklarıyla ilişkilerini anlamak, ekolojileri hakkında temel bilgileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste zooplanktonun tanımı, denizel zooplankton grupları, zooplankton taksonomisi, protozooplankton ve metazooplankton grupları, besin zincirinde zooplanktonun rolü, zooplanktonun alt ve üst beslenme düzeyleri ile ilişkileri, zooplankton ekolojisi, zooplankton kirlilik ilişkisi, izleme çalışmalarında zooplanktonun önemi teorik dersler ve örneklerle öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zooplankton kavramı ve zooplanktonda yer alan gruplar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım
2 Zooplanktonda yer alan gruplar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım
3 Zooplankton taksonomisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım
4 Zooplankton taksonomisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
5 Protozooplankton ve metazooplankton grupları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
6 Protozooplankton ve metazooplankton grupları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, gösterim, tartışma
7 Zooplanktonun besin zincirindeki rolü ve önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Ara sınav için hazırlık Ara sınav
9 Zooplanktonun besin zincirindeki rolü ve önemi, Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Zooplanktonun diğer beslenme basamaklarıyla ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Zooplanktonun diğer beslenme basamaklarıyla ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, gösterim
12 Zooplankton ekolojisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, saha çalışması
13 Zooplankton ekolojisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Kirlilik zooplankton ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
15 İzleme çalışmalarında zooplanktonun önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Boltovskoy, D. 1999. South Atlantic Zooplankton, Backhuys Publ. Leiden, vol 1, 1-868 s.
 Laybourn-Parry, J. 1992. Protozoan Plankton Ecology. Chapman and Hall London.231 p.
 Polat, S. Denizel Zooplankton Ders Notları.
 Chihara, M., Murano, M., 1997. An Illustrated Guide to Marine Plankton in Japan.1574 s.
 Abboud-AbiSaab, M. 2002. Annual cycle of the microzooplankton communities in the waters surrounding the Palm Island Nature Reserve (North Lebanon), with special attention to tintinnids. Mediterranean Marine Sciences, 3(2): 55-76.
 Abboud-Abi-Saab, M. 2008. Tintinnids of the Lebanese Coastal Waters, Eastern Mediterranean. CNRS-Lebanon UNEP/MAP/RAC/SPA, 192 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 2
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 1
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 2
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 2
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 18 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6