|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Altı Dalış Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-543 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dalış ekipmanlarını tanır ve kullanmasını bilir. Dalış ile ilgili gaz kanunları hakkında bilgi verir. Dalış kurallarına uyulmasının önemi hakkında bilgi verlr. Dalış hastalıkları hakkında bilgi verir. Gerektiğinde İlkyardım uygular Su altında gözlem ve örnekleme yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dalış ekipmanlarını kullnıp,dalış kurallarını uygulayarak güvenli dalış yaparak su altında örnekleme ve gözlem yapablir. Herhangi bir kaza veya istenmeyen durumla karşılaşıldığında ilk yardım uygulayabilir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini, aletli dalışın temel konuları olan, donanım, basınç-hacim ilişkileri, ekipmanların bakımı ve saklanması, can kurtarma ve güvenli dalış kuralları, Dekopresyon tabloları, dalış hastalıkları, hava hesaplamaları, sualtı navigasyonu, derin dalışlar ve gece dalışları ve tehlikeli deniz canlıları oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Üniversite yüzme havuzu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel su altı dalış donanımları, basınç-hacim ilşkisi |
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
Dalış malzemeleri, bakımı ve saklanması |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Sözlü anlatım ve Dalış odasında pratik |
|
3 |
Cankurtarma, Güvenli dalış kuralları
|
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
4 |
Dekopresyon tabloları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap, ödev sunumu |
|
5 |
Dekopresyon tabloları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
6 |
Dalış hastalıkları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
7 |
Dalış hastalıkları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
9 |
Hava hesapları, Nitrojen emilimi, |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
10 |
İlkyardım ve dalış |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
11 |
Dalış planlaması ve organizasyonu |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Sözlü anlatım, ödev sunumu |
|
12 |
Su altı navigasyonu |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
13 |
Derin dalışlar, gece dalışları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
14 |
Tehlikeli deniz canlıları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
15 |
Genel tekrar |
Tüm konuların okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığ |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bir Yıldız Dalıcı Eğitimi TSSF/CMAS Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Temmuz 2007.
İki Yıldız Dalıcı Eğitimi TSSF/CMAS Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Temmuz 2007.
Üç Yıldız Dalıcı Eğitimi TSSF/CMAS Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Temmuz 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
3 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
2 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
1 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
1 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|