|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denizel Yumuşakçalar |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mollusca şubesinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. Mollusca şubesini sınıflara ayırır. Mollusca´ya ait sınıfların genel özellikleri hakkında bilgi verir. Polyplacophora sınıfının Akdeniz de bulunan türlerini bilir. Önemli Gastropoda türlerini tanır. Kabuk özelliklerini kullanarak türleri kısmen tayin eder. Bivalvia sınıfının türkiye denizlerinde bulunan önemli türlerini tanır. Scaphopoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türlerini bilir. Cephalopoda sınıfının Türkiye denizlerin de bulunan türlerini tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mollusca şubesini ve sınıflarının genel özelliklerini, önemli türleri, Mollusca şubesinin ekosistemdeki işlevleri, ve Türkiye denizlerinde bulunan önemli türleri öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mollusca hakkında genel bilgi ve sınıflandırma, Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri, Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri, Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri, Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, morfolojik, ekolojik özellikleri, Cephalopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi dersliği ve Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mollusca hakkında genel bilgi ve sınıflandırma |
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
4 |
Gastropoda sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Sözlü anlatım, ödev sunumu |
|
5 |
Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
6 |
Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
7 |
Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
9 |
Bivalvia sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, preparing homework |
Sözlü anlatım, ödev sunumu |
|
10 |
Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
11 |
Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
12 |
Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
13 |
Scaphopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
14 |
Cephalopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
15 |
Cephalopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık |
Sözlü anlatım ve laboratuvar çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cachia, C., Misfud, C. & Sammut, P. M., 2004, The Marien Mollusca of the Maltese Island. Part four. The classes: Caudofoveata, Solenogastres, Bivslvia, Scaphopoda & Cephalopoda. Backhuys Publishers, Leiden.
Nordsieck, F., 1969, Die europäischen Meeresmuscheln (Bivalvia) Vom Eismeer bis Kapverden, Mittelmeer und Schwarzes Meer. Stuttgart,Gustav Fischer Verlag. 253 pp.
Poppe, G. T. & Goto, Y., 1993, European Seashells. Vol. 2: Scaphopoda, Bivalvia, Cephalopoda. Christa Hemmen, Wiesbaden, 222 p
Öztürk, B., Önen, M. ve Doğan, A., Türkiye Denizel Mollusca Türleri Tayin Atlası. TÜBİTAK (TBAG 103 T 154), 468 s., 2008
Thompson, T. E., Molluscs: Benthic Opisthobranchs (2 edition). Brill, E.J./Dr. W. Backhuys, 356 pp., 1988.
Dell’Angelo, B. ve Smriglio, C., Chitoni viventi del Mediterraneo. Edizione Evolver S.r.l, Roma, 1999.
Kaas, P. and Belle, R. A., Monograph of living chitons (Mollusca:Polyplacophora). Vol. 1. Order Neoloricata: Lepidopleurina. Leiden-London-Köln-Kobenhavn, E. J. Brill/W. Backhuys: 240 pp, 95 figs, 45 maps, 1985 a
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
2 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
3 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|