Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Omurgasızlar Zoolojisi

Dersin Kodu : ST-535

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar
Sucul Omurgasız şubelerini tanır ve ayırt eder
Omurgasız hayvanlardaki görülen beslenme tiplerini bilir
Omurgasız hayvanlardaki üreme ve yaşam döngüsünü kavrar
Sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sucul omurgasız canlılar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, Şubeleri ve onlara bağlı sınıfları tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ,Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmek

Dersin İçeriği : Omurgasız tanımlaması, omurgasız gruplarında karşılaştırmalı, beslenme, hareket, solunun, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü ve gelişme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, canlı sistemlerin ve hayvanların temel yapıları kaynak kitabının 3-9. sayfaları okunacak Düz anlatım
2 Omurgasızların sınıflandırılması ve Protozoa sınıfları kaynak kitabının 41-49. sayfaları okunacak Düz anlatım ve laboratuvar
3 Metazoa ‘ya giriş ve Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Porifera, Cnidaria ve Ctenofora kaynakkitabının 49-65. Sayfaları okunacak Düz anlatım ve laboratuvar
4 Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Platyhelminthes, Rotifera, Mollusca Ders kitabının 41-49. ve 123-137. sayfaları Düz anlatım ve laboratuvar
5 Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Mollusca, Annelida, Arthropoda kaynak kitabının 41-49. ve 123-137. Sayfaları okunacak Düz anlatım ve laboratuvar
6 Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
7 Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata devamı Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
8 Ara sınav sınava hazırlırlık
9 Omurgasızlarda beslenme biyolojisi Ders kitabının 215-225. sayfaları okunacak Düz anlatım video gösterim
10 Beslenme biyolojisi devamı Ders kitabının 225-234. sayfaları okunacak Düz anlatım video gösterim
11 Hareket ve solunum Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
12 Salgı, iyonik ve osmotik düzenleme Ders kitabının 293-299. Sayfaları okunacak Düz anlatım
13 Üreme ve yaşam döngüsü Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
14 Üreme ve yaşam döngüsü Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
15 Gelişme Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma
16/17 final sınava hazırlırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p.
 ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p.
 BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p.
 ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.
Diğer Kaynaklar  PECHENİK, J.A., 1996. Biology of the Invertebrates. Wm.C. Brown Publishers. London, 554 p.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 4
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6