|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Omurgasızlar Zoolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-535 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar Sucul Omurgasız şubelerini tanır ve ayırt eder Omurgasız hayvanlardaki görülen beslenme tiplerini bilir Omurgasız hayvanlardaki üreme ve yaşam döngüsünü kavrar Sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sucul omurgasız canlılar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, Şubeleri ve onlara bağlı sınıfları tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ,Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Omurgasız tanımlaması, omurgasız gruplarında karşılaştırmalı, beslenme, hareket, solunun, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü ve gelişme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, canlı sistemlerin ve hayvanların temel yapıları |
kaynak kitabının 3-9. sayfaları okunacak |
Düz anlatım |
|
2 |
Omurgasızların sınıflandırılması ve Protozoa sınıfları |
kaynak kitabının 41-49. sayfaları okunacak |
Düz anlatım ve laboratuvar |
|
3 |
Metazoa ‘ya giriş ve Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Porifera, Cnidaria ve Ctenofora |
kaynakkitabının 49-65. Sayfaları okunacak |
Düz anlatım ve laboratuvar |
|
4 |
Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Platyhelminthes, Rotifera, Mollusca |
Ders kitabının 41-49. ve 123-137. sayfaları |
Düz anlatım ve laboratuvar |
|
5 |
Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Mollusca, Annelida, Arthropoda |
kaynak kitabının 41-49. ve 123-137. Sayfaları okunacak |
Düz anlatım ve laboratuvar |
|
6 |
Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
7 |
Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata devamı |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlırlık |
|
|
9 |
Omurgasızlarda beslenme biyolojisi |
Ders kitabının 215-225. sayfaları okunacak |
Düz anlatım
video gösterim |
|
10 |
Beslenme biyolojisi devamı |
Ders kitabının 225-234. sayfaları okunacak |
Düz anlatım
video gösterim |
|
11 |
Hareket ve solunum |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
12 |
Salgı, iyonik ve osmotik düzenleme |
Ders kitabının 293-299. Sayfaları okunacak |
Düz anlatım |
|
13 |
Üreme ve yaşam döngüsü |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
14 |
Üreme ve yaşam döngüsü |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
15 |
Gelişme |
Kaynak okuma
Powerpoint sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım
Powerpoint sunu
tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p.
ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p.
BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p.
ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
PECHENİK, J.A., 1996. Biology of the Invertebrates. Wm.C. Brown Publishers. London, 554 p.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
3 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|