|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-534 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNCAY KULELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
UZAKTAN ALGILAMA TEKNOLOJİSİNİ TANIMLAR UZAKTAN ALGILAMA TEKNOLOJİSİ İLE VERİ ELDE EDİLMESİNİ AÇIKLAR. UZAKTAN ALGILAMA İLE ELDE EDİLEN VERİLERİN YORUMLANMASINI AÇIKLAR. COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMİ (CBS) TEKNOLOJİSİNİ TANIMLAR. CBS KULLANARAK VERİ TOPLAMA VE VERİ ANALİZ İŞLEMLERİNİ AÇIKLAR.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMALARINDA UZAKTAN ALGILAMA VE COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMİ TEKNOLOJİLERİNİ TANIMLAMA VE AÇIKLAMA. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzaktan algilamaya giriş, uzaktan algilamada kullanilan terimler, sensör sistemleri, algilama çeşitleri, uzaktan algilama platformlari, görüntü çeşitleri ve özellikleri, görüntülerin yorumlanmasi, coğrafik bilgi sistemleri (cbs)ne giriş, temel kavramlar, cbs teknolojisi, veri elde etme yöntemleri, veri görüntüleme ve semboloji, topoloji, sorgulama ve raporlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri fakültesi derslikleri ve enformatik lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
UZAKTAN ALGILAMAYA GİRİŞ |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
2 |
UZAKTAN ALGILAMADA KULLANILAN TERİMLER |
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
3 |
SENSÖR SİSTEMLERİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
4 |
ALGILAMA ÇEŞİTLERİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
5 |
UZAKTAN ALGILAMA PLATFORMLARI
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
6 |
GÖRÜNTÜ ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
7 |
GÖRÜNTÜLERİN YORUMLANMASI
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
8 |
COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMLERİ (CBS)NE GİRİŞ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
9 |
TEMEL KAVRAMLAR
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
10 |
CBS TEKNOLOJİSİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM
|
|
11 |
VERİ ELDE ETME YÖNTEMLERİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
12 |
VERİ GÖRÜNTÜLEME VE SEMBOLOJİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
13 |
TOPOLOJİ
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
14 |
SORGULAMA VE RAPORLAMA
|
İlgili bölümün okunması |
DÜZ ANLATIM ve UYGULAMA
|
|
15 |
VİZE SINAVI
|
Tekrar |
TEST
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Tekrar |
TEST |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yomralıoğlu, T., (2000), “Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar”, 2.Baskı (2002), 3.Baskı (2005), s.480, ISBN 975-97369-0-X, İstanbul. / DERS NOTLARI
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
1 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
1 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
2 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
2 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
1 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
1 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
1 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
0 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|