|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akdeniz Ekzotik Faunası |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-533 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akdeniz´in oluşumuve geçirği jeolojik geçmişi hakkında bilgi verir. Akdeniz´in alt denizleri hakkında bilgi verir. Akdenizde bulunan türin kökenleri hakkında bilgi verir. Süveş kanalı ve Cebeli Tarık boğazının ekzotik türler açısından önemini anlatır. Akdenizdeki ekzotik türlerin bir çoğunu tanır. Ekzotik türlerin ekosistemdeki etkileri hakkında bilgi verir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akdeniz´in oluşumundan günümüze değin geçirmiş olduğu dönemleri, Akdenizdeki türlerin kökenlerini, mevcut biota ile ilişkilendirebilir. Akdeniz´in alt denizlerini ve ekolojilerini barındırdırdığı türleri birbirleriyle kıyaslayabilir. Akdenizdeki ekzotik türler açısından hassas bölgelerin neden hassa olduklarını yorumlayabilir. Akdenizdeki önemli exotik türleri ve ekolojik etkilerinin neler olabileceğini anlayabilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini, Kısaca Akdeniz’in oluşumu, Akdeniz’in alt denizleri, Levantin Denizi’nin özelikleri, Yabancı türlerini Akdeniz’e giriş yolları, Akdeniz’de bulunan yabancı türler, Yabancı türlerin
ekosisten üzerindeki etkileri, yabancı türler mücadele yöntemleri, yabancı türlerin ekonomik önemleri ve Akdeniz’de bulunan en tehlikeli yabancı türler oluşturmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünlei Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akdeniz´in oluşumu ve jeolojik geçmişi, Akdeniz´in Alt denizleri,Levantin denizi ve ekolojik özellikleri
|
|
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
2 |
Yabancı türlerin giriş yolları (Lessepsiyen Göçler) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
3 |
Yabancı türlerin giriş yolları (Gemiler, akuakültür ve balast suları)) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
4 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler(Protozao) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap, ödev sunumu |
|
5 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler (Crustacea) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
6 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler(Mollusca) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
7 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler(Mollusca) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Ara sınav |
|
9 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler (Echinodermata) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
10 |
Akdeniz ve Türkiye denizlerinde yaşayan ekzotik türler (Balıklar) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
11 |
Egzotik türlerin ekoisteme olan etkikeri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap, ödev sunumu |
|
12 |
Egzotik türlerin ekonomik önemleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Sözlü anlatım ve Laboratuvar çalışması |
|
13 |
Egzzotik türlerle mücadele yöntemleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
14 |
Akdenizde bulunan en tehlikeli yabancı türler |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
15 |
Genel tekrar |
Konuların tekrar okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Leppakoski,E., Gollasch,S and Olenin S., 2003. Invasive Aquatic Species of Europe. Distrıbution, Impacts and Management. Kluwer Academic Publishers. Nedherlands.
D. Golani, L. Orsi-Relini, Enric Massuti and J-P. Quignard, 2002. CIESM Atlas of Species in the Mediterranean. Vol. 1. Fishes.[F. Briand, Ed.]. 256 pages. CIESM Publishers, Monaco.
B.Galil, C. Froglia and P. Noel, 2002. CIESM Atlas of Species in the Mediterranean. Vol. 2. Crustaceans: decapods and Stomatops. [F. Briand, Ed.]. 192 pages. CIESM Publishers, Monaco.
A.Zenetos,S.Gofas,G.Russo and J.Templado, 2003. CIESM Atlas of Exotic Species in the Mediterranean. Vol. 3. Molluscs.[F.Briand, Ed.] 376 pages. CIESM Publishhers, Monaco.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
5 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
5 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
5 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
1 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
4 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|