|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Su Alg Ekolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-532 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FATMA ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alglerin içsu ekosistemlerindeki önemlerini kavrar. Alglerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler ile olan ilişkilerini öğrenir. Çeşitli alg gruplarının farklı sularda niçin daha yaygın olarak bulunabileceğini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İçsu ortamlarında alglerin önemini, Alglerin ekolojik ihtiyaçlarını, yayılımlarını, süksesyonlarını, nişlerini ve biyolojik indikatörler olarak kullanımlarını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş (primer üreticiler, içsu ekosistemleri, planktonik ve bentik algler, şekil ve ölçü), Alg habitatları ve toplulukları, Alg sistematiği (Cyanophyceae, Chlorophyce, Diatoms, other groups), Algler ve fiziksel faktörler, kimyasal faktörler, süksesyon ve büyüme ve biyocoğrafya,alglerin diğer organizmalarlar interaksiyonu, tatlısu ekosistemlerinde algal niş, kirlilik ve algler, paleolimnolojide alglerin kullanımı, örnekleme, biomas tamini, sayım. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mikroskop laboratuvarı, Su Ürünleri Fakültesi dersilikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş (Primer üreticiler, içsu ekosistemleri, Planktonik ve Bentik algler, Şekil ve ölçü) |
İlgili konunun kaynaklardan okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Alg habitatları ve kommuniteleri |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, ödev sunumu |
|
3 |
Alg sistematiği (Cyanophyceae, Chlorophyce) |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, ödev sunumu |
|
4 |
Alg sistematiği(Diatomlar, Diğer gruplar) |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, ödev sunumu |
|
5 |
Algler üzerine etkili olan fiziksel faktörler |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım,ödev sunumu |
|
6 |
Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
7 |
Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Süksesyon ve büyüme, Ara sınav |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
10 |
Alglerin yayılımı, sürekliliği ve fitocoğrafya |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
11 |
Alglerin diğer organizmalarla interaksiyonu |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
12 |
Tatlısu ekosistemlerinde alglerin nişi |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
13 |
Kirlilik ve algler |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
14 |
Paleolimnolojide alglerin kullanımı |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu |
|
15 |
Örnekleme, biyomas tahmini, sayım |
İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı |
Anlatım, uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
John D. Wehr, Robert G. Sheath, Freshwater Algae of North America: Ecology and Classification.
Craig D. Sandgren., Growth and Reproductive Strategies of Freshwater Phytoplankton.
F.E Round, The Ecology of Algae
John et al., 2000. Freshwater Algae of British Isles.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İlgili WEB sayfaları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
2 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
3 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
4 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|