Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Planktonda Nicel Analizler ve Biyomas Tahmin Yöntemleri

Dersin Kodu : ST-527

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVİM POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Planktonda nicel analizi önemini açıklar.
Planktonun nicel analizinde kullanılan yöntemleri sıralar.
Plankton sayım tekniklerini karşılaştırır.
Analiz sonuçları nıdeğerlendirir.
Biyomas ve birincil üretim kavramlarını açıklar.
Biyomas ve birincil üretim arasındaki ilişkiyi açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Planktonun nicel analizi ve biyomas tahmininde kullanılan yöntemleri öğrenmek, öğrendiği yöntemleri uygulamak, yöntemlerin karşılaştırmasını yapabilmek, elde edilen nicel analiz sonuçlarını değerlendirmek ve yorumlayabilmektır.

Dersin İçeriği : Bu derste sucul ortamlarda planktonun kantitatif analizi ve biyomas tahmininde kullanılan metotlar, sayım teknikleri ve karşılaştırılması, volumetrik analizler, pigment analizleri öğretilmekte, sonuçların değerlendirilmesi, plankton biyoması ve birincil üretim arasındaki ilişkiler öğretilmekte ve tartışılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi derslikleri ve laboratuvarlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Planktonun nicel analizinin öneminin açıklanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım
2 Plankton biyoması ve birincil üretim kavramlarının tanımlanması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, Tartışma
3 Planktonun nicel analizinde kullanılan yöntemler Ders notlarının okunması, konu ile ilgili kaynak tarama Düz anlatım, Gösterim
4 Fitoplankton sayımında kullanılan yöntemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gsterim
5 Fitoplankton sayımında kullanılan yöntemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
6 Zooplankton sayımında kullanılan yöntemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
7 Zooplankton sayımında kullanılan yöntemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
8 Ara sınav Ara sınav için hazırlık Ara sınav
9 Volumetrik analizler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, Laboratuvar
10 Pigment analizleri İlgili kaynakların okunması ve makale tarama Düz anlatım, Laboratuvar
11 Biyomas tahmininde kullanılan diğer yöntemler İlgili kaynakların okunması ve makale tarama, ödev hazırlığı Düz anlatım, Tartışma
12 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması ve makale tarama Düz anlatım, Tartışma
13 Biyomas ve birincil üretim arasındaki ilişkinin incelenmesi İlgili kaynakların okunması ve makale tarama Düz anlatım, Tartışma
14 Biyomas ve birincil üretim arasındali ilişkinin incelenmesi İlgili kaynakların okunması ve makale tarama Düz anlatım, Tartışma
15 Biyomas ve birincil üretim düzeylerindeki değişimlerin nedenleri İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, Tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Polat, S. Planktonda Nicel Analizler ve Biyomas Tahmin Yöntemleri Ders Notları.
 Parsons, TR., Maita, Y., Lalli C.M. 1984. A Manual of Chemical and Biological Methods for Seawater Analysis. Oxford: Pergamon Press. 173p.
 Hasle, G.R.1978. The inverted-microscope method. In: Phytoplankton Manual. (Ed.): A.Sournia, UNESCO, pp. 88-96.
 Sieracki ME, Viles CL, Webb KL. 1989. An algorithm to estimate cell biovolume using image analyzed microscopy. Cytometry 10: 551-557.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 2
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 2
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 2
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 1
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6