|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denizel Algler |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVİM POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denizel algleri tanımlar Denizel aglerin taksonomik sıralamasını yapar Alg gruplarının genel özelliklerini açıklar Türlerin taksonomik ayırımında önemli özellikleri listeler Denizel alglerin denizel üretimdeki rolünü açıklar Denizel alglerin üst trofik aşamalar ile ilişkisini özetler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Denizel algleri tanıyarak, taksonomileri ve grupların genel özelliklerini bilmek, taksonomik ayırımda önemli özellikler ile ilgili temel bilgileri kazanmak ve denizel alglerin denizel üretimdeki rollerini anlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste denizel alglerin taksonomisi, alg grupları ve grupların genel özellikleri, alglerde hücre yapısı, üreme ve dağılımları, taksonomik ayırımda kullanılan kriterler teorik dersler ve laboratuvar uygulamalrı ile öğretilmekte, alglerin denizel üretimdeki rolleri ve üst trofik seviyeler ile ilişkileri öğretilmekte ve tartışılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Denizel alg kavramının tanımlanması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım
|
|
2 |
Denizel alglerin taksonomik sıraya göre incelenmesi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Denizel alglerin taksonomik sıraya göre incelenmesi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
|
|
4 |
Taksonomik ayırımda önemli kriterlerin incelenmesi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
|
|
5 |
Taksonomik ayırımda önemli kriterlerin incelenmesi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
|
|
6 |
Algleri hücresel özellikleri |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, Gösterim, saha çalışması
|
|
7 |
Alglerin beslenme, üreme ve diğer fizyolojik özellikleri |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav için hazırlık |
Düz anlatım, gösterim
|
|
9 |
Alglerin beslenme üreme ve diğer fizyolojik özellikleri, |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale tarama |
Düz anlatım, gösterim, laboratuvar
|
|
10 |
Denizel alglerin ekolojileri |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale tarama |
Düz anlatım, gösterim
|
|
11 |
Denizel alglerin ekolojileri |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim
|
|
12 |
Denizel alglerin denizel üretimdeki rolü ve önemi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Denizel alglerin denizel üretimdeki rolü ve önemi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
14 |
Denizel alglerin üst trofik basamaklar ile ilişkisi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Denizel alglerin üst beslenme basamakları ile ilişkisi |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı için hazırlık |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SCHNEIDER, C. W., SEARLES, R. B., CHILD J.S. 1991. Seaweed of the Southestern
United States, Publisher Duke University Press, 553p.
LITTER, D.S., LITTER M.M., BUCER K.E., NORRIS J.N. 1989. Marine Plants of the
Carribean,A Field Guide From Florida to Brazil, Smithsonian Inst. Press
Washington, D.C., 263p.
CAMPBELL, A.C. 1982. The Hamlyn Guide to the Flora and Fauna of the Mediterranean
Sea. Hamlyn Publish., London,320 p.
ALEEM, A. A. 1993. The Marine Algae of Alexandria, Egypt. Alexandria, 138 pp, 55pl.
TOMAS C.R. 1997. Identifying Marine Phytoplankton, New York: Academic
Press, 858 p.
RICARD M. 1987. Atlas Du Phytoplancton Marin, Vol.II, Diatomophycees Editions
Du Centre National De la Resherche Scientifique, Paris.
FENSOME R.A., TAYLOR F.J.R., NORRIS G., SARJEANT W.A.S., WHARTON
D.I., WILLIAMS GL.1993. A Classification of Living and Fossil Dinoflagellates, Hanover: Sheridan Press, 351 p.
POLAT, S., Denizel Algler Ders Notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
2 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
1 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
2 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
1 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
2 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
2 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
0 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|