|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Omurgalıları Karşılaştırmalı Anatomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sucul Omurgalıların genel karakterleri hakkında bilgi verir Sucul Omurgalı sınıflarını ayırt eder Sucul omurgalıların organ ve sistem işleyişlerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sucul omurgalıların anatomileri hakkında ileri düzeyde bilgi elde etmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su ortamında yaşayan omurgalı hayvanlardan balıklar ile kurbağa, sürüngen kuş ve memeli hayvanların çeşitli anatomik ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Omurgalıların genel karakterleri ve sınıflandırılması |
Ders kitabın 1-3. Sayfaları okuma
|
düz anlatım |
|
2 |
Deri ve derinin oluşturduğu yapılar |
Ders kitabın 23-43. Sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım, sunu, tartışma
|
|
3 |
İskelet sistemi
|
Ders kitabın 53-71. Sayfaları okuma |
Düz anlatım
|
|
4 |
İskelet sistemi
|
Ders kitabın 71-107. Sayfaları okuma |
Düz anlatım
|
|
5 |
Kas sistemi
|
Ders kitabın 118-136. Sayfaları okumak |
Düz anlatım
|
|
6 |
Sindirim sistemi
|
Ders kitabın 138-155. Sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım , sunu, tartışma |
|
7 |
ara sınav
|
Sınava Hazırlık |
|
|
8 |
ara sınav |
Sınava Hazırlık |
|
|
9 |
dolaşım sistemi |
Ders kitabın 182-194. sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
Solunum sistemi |
Ders kitabın 201-207. Sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
Boşaltım sistemi
|
Ders kitabın 230-242. Sayfaları okuma |
Düz anlatım |
|
12 |
Üreme sistemi |
Ders kitabın 251-264. sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım |
|
13 |
Sinir sistemi |
Ders kitabın 275-307. sayfaları okuma |
Düz anlatım |
|
14 |
Duyu organları
|
Ders kitabın 312-327. Sayfaları okuma |
Düz anlatım
|
|
15 |
Duyu organları |
Ders kitabın 327-340. sayfaları okuma
sunu hazırlama ödev |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
Sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÖKTAY, M., 1988. Omurgalı Hayvanların Karşılaştırmalı Anatomisi. İstanbul Üniversitesi yayınları, sayı: 3489, İstanbul, 384 syf.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
DEMİRSOY, A., 1992. Yaşamın Temel Kuralları. Omurgalılar/Anamniyota. Cilt-III/Kısım-I. Ankara, 684 syf.
DEMİRSOY, A., 1992. Yaşamın Temel Kuralları. Omurgalılar/Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler). Cilt-III/Kısım-II. Ankara, 942 syf.
DEMİRSOY, A., 2003. Memeliler. Türkiye Omurgalıları, Türkiye Omurgalı Faunasının Sistematik ve Biyolojik Özelliklerinin Araştırılması ve koruma özelliklerinin saptanması. Çevre Bakanlığı, çevre koruma genel müdürlüğü, Proje no: 90-K-1000-90. Ankara, 292 syf
KURU, M., 1987. Omurgalı Hayvanlar. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 733 syf.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|