|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Gölleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye´nin Göllerini bilir Göllerin yapısını öğrenir Göllerin oluşumu öğrenir Göllerin ekolojileri kavrar Göllerin Su ürünleri acısından önemi ve yeri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye göllerinin özelliklerini, jeolojik ve biyolojik sınıflandırılması ile su ürünleri üretiminde ki yeri ve önemini kapsar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye´deki göllerin oluşumları, jeolojik, biyolojik, ekolojik sınıflandırılması, Türkiye´nin coğrafik bölgelerine göre göllerin dağılımı ve incelenmesi, su ürünleri açısından göllerin önemi ve yeri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç. Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Göllerin tanımı ve sınıflandırılması
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
2 |
Jeolojik oluşumuna göre göller
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
3 |
Kimyasal yapısına göre göller
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
4 |
Biyolojik verimliliklerine göre göller
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
5 |
Sıcaklıklarına göre göller
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
6 |
Göl ekosisteminin özellikleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
7 |
Marmara Bölgesi gölleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav için hazırlık |
|
|
9 |
Ege bölgesi gölleri |
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum |
|
10 |
Akdeniz Bölgesi gölleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
11 |
İç Anadolu Bölgesi gölleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
12 |
Karadeniz Bölgesi Gölleri |
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
13 |
Doğu Anadolu Bölgesi gölleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Ödev, Düz anlatım, Görsel sunum |
|
14 |
Güney Doğu Anadolu Bölgesi Gölleri
|
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Ödev, Düz anlatım, Görsel sunum |
|
15 |
Göllerin iç sularda önemi ve yeri
Ödev |
Kaynak taraması, ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Görsel sunum
|
|
16/17 |
Final
|
Final sınavı için hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türkiye gölleri , Ders notu
EKİNGEN, G., 2001, Limnoloji. Mersin Üniversitesi, ISBN-975-6900-4. 208 s.
MARGALEF, R., 1994, Limnology Now, New York. 553p.
HORNE, A.J., GOLDMAN, C.R., 1997. Limnology, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., 576p. Singapore.
GÖKSU, M.Z.L., 2003, Su Kirliliği, Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:7, Nobel Kitapevi, ISBN-975-8561-24-3, Adana, 232 s.
CİRİK, S.; CİRİK, Ş., 2005. Limnoloji. Ege Üniversitesi. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No : 21, ISBN NO: 975-483-103-3 E.Ü. Basımevi, Bornova – İzmir. 166 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
5 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
4 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|