|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ürünleri İçin Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA AKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meslekte ve diğer konulardaki problemleri matematiği kullanarak çözmede gerekli olan matematiksel düşünce sisteminin geliştirilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ürünleri açısından analiz, mantık, kümeler, sayılar (doğal, tam, rasyonel ve reel). Bağıntı, fonksiyon ve işlem, çarpanlara ayırma, polinomlar ve grafik çizimi, Türev, Fonksiyonların Grafikleri, İntegral, Matris ve Determinant kavramlarının temelini matematiksel düşünce gücünü kullanarak öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su ürünlerinde hesaplama, mantık, küme teorisi, sayılar (doğal, tamsayı, rasyonel, irrasyonel ve gerçek); ilişkileri, işlevleri, faktoring, polinom ve grafikler, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, limitler, türev ve integral |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
|
Görsel ve sözlü sunum |
|
2 |
mantık |
İlgili kaynakları okuma |
Görsel ve sözlü sunum |
|
3 |
kümeler |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
4 |
sayılar (doğal, tam, rasyonel ve reel) |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
5 |
Bağıntı, fonksiyon ve işlem |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
6 |
Bağıntı, fonksiyon ve işlem |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
7 |
çarpanlara ayırma |
İlgili kaynakları okuma |
Görsel ve sözlü sunum |
|
8 |
Vize sınavı
|
sınava hazırlık |
sınav |
|
9 |
polinomlar ve grafik çizimi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
10 |
logaritma |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
11 |
üstel fonksiyonlar |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
12 |
limit |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
13 |
Türev |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
14 |
İntegral |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı |
Görsel ve sözlü sunum |
|
15 |
İntegral |
İlgili kaynakları okuma |
Görsel ve sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınav hazırlığı |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
FİKRİ AKDENİZ, YUSUF ÜNLÜ, 1993 ANALİZE GİRİŞ-1 NOBEL YAYINLAR
FİKRİ AKDENİZ, YUSUF ÜNLÜ, 1993 ANALİZE GİRİŞ-2 NOBEL YAYINLAR
SERGE LANG 1969, SERGE LANG A FIRST COURSE IN CALCULUS, ADDISON WESLEY PUBLISHING COMPANY, LONDON
SEYMOUR LIPSCHUTZ, 1968, THEORY AND PROBLEMS OF LINEAR ALGEBRA, SCHAUM´S OUTLINE SERİES, MC GRAW-HILL BOOK COMPANY, LONDON
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
4 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
4 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|