Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Olasılık ve Dağılış Teorisi

Dersin Kodu : ST-503

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA AKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Olasılığın temel kuramları ile dağılış fonksiyonlarını, beklenen değeri, varyansı ve iki boyutlu fonksiyonları öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Olasılığın temel kuramları ile dağılış fonksiyonları, beklenen değer, varyans, iki boyutlu fonksiyonları öğretmek

Dersin İçeriği : Olasılık, rasgele değişkenler, olasılık fonksiyonları, üreten fonksiyonlar beklenen değer ve moment; değişkenli veya çok değişkenli değişkenler ve olasılık dağılımları; kesikli olasılık dağılımları (binom. multinomial, geometrik, hipergeometrik, negatif binom ve poisson) ve sürekli olasılık dağılımları (üniform ve normal dağılımlar) , binom ve Poisson normal yaklaşım, merkezi limit teoremi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Görsel ve sözlü sunum
2 Olasılık İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
3 şans değişkenleri, İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
4 olasılık fonksiyonları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
5 olasılık fonksiyonları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Yazılı sınav
6 beklenen değer ve moment çıkaran fonksiyonu, İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
7 iki veya çok boyutlu şans değişkenleri ve olasılık fonksiyonları, İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
8 vize sınavı sınav hazırlığı sınav
9 kesikli olasılık dağılışları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
10 kesikli olasılık dağılışları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
11 Sürekli olasılık dağılışları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
12 Sürekli olasılık dağılışları İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
13 binom ve poisson dağılışına normal yaklaşım İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
14 merkezi limit teoremi. İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
15 merkezi limit teoremi İlgili ders notlarını okuma, ödev hazırlığı Görsel ve sözlü sunum
16/17 Final Sınavı Sınav hazırlığı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  M. AKAR, 1983 APPLİED STATİSTİCS-I FOR ECONOMİCS AND BUSİNESS Ç.Ü. İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ FAKÜLTESİ, ADANA.
 Morris H. DeGroot 1986 Probability and statistics. Addison-Wesley publishing Company. Londra
  M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA.
 H. PÜSKÜLCÜ, F. İKİZ 1983. İSTATİSTİĞE GİRİŞ, E.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ DERS KİTABI, İZMİR.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 12 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6