|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma ve Denememe Metodları I |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA AKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma yapma tekniğini kavrar Deneme planlarını seçer ve kurar Denemeleri yürütme ve veri elde eder Analiz sonuçlarını yorumlar ve öneri getirir SPSS ve benzeri istatistiksel paket programlarını kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin araştırma yapma tekniğini, deneme planlarını seçmeyi ve kurmayı, analizini yapmayı ve elde ettiği istatistik analiz sonuçlarını kendi konusu doğrultusunda yorumlamayı ve ilerde yapılacak çalışmalarda uygulanabilecek modelleri önerme becerisi kazandırmak. Bunun yanında SPSS ve diğer istatistik paket programlarını öğretme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Varyans analizi, varsayımlar ve dönüşümleri; tesadüf parselleri deneme planı, tesadüf blokları deneme planı ve Latin karesi deneme planı, çoklu karşılaştırmalar (en az önemli fark, Duncan çoklu karşılaştırma testi, Tukey önem testi ve tezat); faktörlü deneyler ve analizi; hiyerarşik sınıflandırılma; tasarım seri deneyler ve analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
|
Sözlü ve görsel sunum |
|
2 |
Varyans analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol |
|
3 |
Varsayımlar ve transformasyonlar |
lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol |
|
4 |
Tesadüf parselleri deneme planı ve analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
5 |
Tesadüf blokları deneme planı ve analizi |
lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol |
|
6 |
Tesadüf blokları deneme planı ve analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
7 |
Çoklu karşılaştırmalı yöntemler |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
8 |
Latin kare deneme planı ve analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
9 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Latin kare deneme planı ve analizi |
lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol |
|
11 |
Faktöriyel denemeler ve analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
12 |
Faktöriyel denemeler ve analizi |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
13 |
İç-içe sınıflandırma ve tekrarlanan denemeler |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
14 |
İç-içe sınıflandırma ve tekrarlanan denemeler |
İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum |
|
15 |
SPSS Uygulama |
lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA
YÜKSEL BEK, E. EFE. 1998. ARAŞTIRMA DENEME METODLARI-I Ç.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ DERS KİTABI. ADANA
W.G. COCHRAN, G.M.COX. 1950. EXPERİMENTAL DESİGN- SECOND EDİTİON, WİLEY İNTERNATİONAL EDİTİON, LONDON.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
5 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
4 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|