Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma ve Denememe Metodları I

Dersin Kodu : ST-501

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA AKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma yapma tekniğini kavrar
Deneme planlarını seçer ve kurar
Denemeleri yürütme ve veri elde eder
Analiz sonuçlarını yorumlar ve öneri getirir
SPSS ve benzeri istatistiksel paket programlarını kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin araştırma yapma tekniğini, deneme planlarını seçmeyi ve kurmayı, analizini yapmayı ve elde ettiği istatistik analiz sonuçlarını kendi konusu doğrultusunda yorumlamayı ve ilerde yapılacak çalışmalarda uygulanabilecek modelleri önerme becerisi kazandırmak. Bunun yanında SPSS ve diğer istatistik paket programlarını öğretme.

Dersin İçeriği : Varyans analizi, varsayımlar ve dönüşümleri; tesadüf parselleri deneme planı, tesadüf blokları deneme planı ve Latin karesi deneme planı, çoklu karşılaştırmalar (en az önemli fark, Duncan çoklu karşılaştırma testi, Tukey önem testi ve tezat); faktörlü deneyler ve analizi; hiyerarşik sınıflandırılma; tasarım seri deneyler ve analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Sözlü ve görsel sunum
2 Varyans analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol
3 Varsayımlar ve transformasyonlar lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol
4 Tesadüf parselleri deneme planı ve analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
5 Tesadüf blokları deneme planı ve analizi lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol
6 Tesadüf blokları deneme planı ve analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
7 Çoklu karşılaştırmalı yöntemler İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
8 Latin kare deneme planı ve analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
9 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı Sınav
10 Latin kare deneme planı ve analizi lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol
11 Faktöriyel denemeler ve analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
12 Faktöriyel denemeler ve analizi İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
13 İç-içe sınıflandırma ve tekrarlanan denemeler İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
14 İç-içe sınıflandırma ve tekrarlanan denemeler İlgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum
15 SPSS Uygulama lgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Sözlü ve görsel sunum, ödev kontrol
16/17 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA
 YÜKSEL BEK, E. EFE. 1998. ARAŞTIRMA DENEME METODLARI-I Ç.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ DERS KİTABI. ADANA
 W.G. COCHRAN, G.M.COX. 1950. EXPERİMENTAL DESİGN- SECOND EDİTİON, WİLEY İNTERNATİONAL EDİTİON, LONDON.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 13 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 5
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 4
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 2 26
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6